طرز تهیه شیرینی دارچینی خانگی خوشمزه و خوش طعم

0

شیرینی دارچینی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب است و شما می توانید این نوع شیرینی را در منزل به راحتی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی دارچینی را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم. 

شیرینی دارچینی مانند شیرینی کره ای، شیرینی برنجی و شیرینی توت طعم بی نظیر و متفاوتی دارد و اگر شما تمایل دارید برای پذیرایی از مهمان هایتان در مناسبت های مختلف در منزل شیرینی بپزید بهتر است از پخت این شیرینی ها غافل نشوید.

شیرینی دارچینی خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم

  • پودر دارچین : ۲ قاشق مرباخوری
  • آرد سفید : یک و یک سوم لیوان
  • پودر قند : نصف لیوان
  • کره : ۱۰۰ گرم
  • بیکینگ پودر : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • سفیده تخم مرغ : یک عدد

طرز تهیه شیرینی دارچینی در منزل

برای پخت شیرینی دارچینی ابتدا فر را روی دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید تا گرم شود سپس کره و تخم مرغ را از یخچال بیرون آورید تا به دمای محیط برسند. در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی دارچینی کره را خرد کنید سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و با کمک همزن برقی مخلوط کره و پودر قند را هم بزنید. آرد سفید و بیکینگ پودر را الک کنید.

الک کردن آرد و بیکینگ پودر

سپس مخلوط آرد را به مخلوط پودر قند و کره بیفزایید و با کمک دست این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. پودر دارچین را به خمیر شیرینی دارچینی اضافه کنید و خمیر شیرینی را با کمک دست به خوبی ورز دهید.

طرز تهیه خمیر شیرینی دارچینی
در این مرحله از طرز تهیه شیرینی دارچینی دو عدد کیسه فریزر را باز کنید و یکی از لایه های کیسه فریزر را روی سینی صاف و بزرگی قرار دهید سپس خمیر شیرینی را روی کیسه فریزر باز شده قرار دهید و لایه دیگر کیسه فریزر باز شده را روی خمیر شیرینی قرار دهید و با کمک وردنه خمیر شیرینی را به قطر نیم سانتی متر باز کنید سپس خمیر شیرینی را با کمک قالب های مخصوص شیرینی پزی در اندازه و شکل دلخواه خود برش بزنید توجه داشته باشید که برای قالب زدن خمیر شیرینی می توانید از قالب های مخصوصی که برای پخت شیرینی نخودچی استفاده می شوند کمک بگیرید.

روش قالب زدن خمیر شیرینی
در مرحله آخر دستور تهیه شیرینی دارچینی کف قالب فر را با کمک کاغذ روغنی مناسبی بپوشانید سپس خمیر شیرینی های قالب زده شده را در قالب فر قرار دهید و روی خمیر شیرینی ها سفیده تخم مرغ بزنید تا شیرینی های دارچینی بعد از پخت براق و سفت تر شوند سپس قالب فر را درون فر با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها پخته شوند و روی آن ها طلایی رنگ شود.

قالب زدن خمیر شیرینی دارچینی

بعد از پختن شیرینی ها قالب فر را از درون فر بیرون آورید و بعد از اینکه شیرینی ها خنک شوند آن ها را درون ظرف مناسبی برای سرو بچینید.

روش پخت شیرینی دارچینی

فوت و فن های پخت شیرینی دارچینی

  • اگر می خواهید شیرینی دارچینی رنگ روشن تری داشته باشد بهتر است در روش پخت شیرینی دارچینی از مقدار پودر دارچین کمتری استفاده کنید.
  • برای ایجاد طعم ایده آل این نوع شیرینی بهتر است از مقداری پودر هل برای تهیه خمیر شیرینی استفاده کنید.
  • اگر خمیر شیرینی دارچینی بیش از اندازه ورز داده شود روغن پس می دهد بنابراین بهتر است از ورز دادن بیش از اندازه خمیر این نوع شیرینی پرهیز کنید.

طرز تهیه شیرینی دارچینی

در این مطلب با طرز تهیه شیرینی دارچینی در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این شیرینی خوش طعم و پرطرفدار در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید