طرز تهیه شوید واویشکا خوشمزه با روش اصلی

0

واویشکا یک خوراک لذیذ و خوشمزه گیلانی است. در این مطلب ما می خواهیم شما را با طرز تهیه شوید واویشکا که طعم عالی و عطر فوق العاده ای دارد آشنا کنیم. این خوراک خوشمزه در زمان کمی آماده می شود و بسیار مقوی می باشد.

شوید واویشکا از جمله غذاهای استان گیلان است که بین مردم این استان و شهر های دیگر محبوبیت زیادی دارد این غذا با استفاده از شوید طعم بسیار عالی را به خود می گیرد. در ادامه با شیوه پخت شوید واویشکا آشنا می شوید.

طرز تهیه شوید واویشکا با طعم لذیذ

مواد لازم

  • شوید: ۳ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • رب گوجه:۱ قاشق غذاخوری
  •  سینه مرغ: ۴۰۰ گرم
  • نمک، فلفل و زرد چوبه: به میزان لازم

طرز تهیه شوید واویشکا با سینه مرغ

یک قابلمه برداشته و روی حرارت ملایم می گذاریم، سپس به میزان لازم روغن درون قابلمه ریخته و صبر می کنیم تا داغ شود و سینه مرغ را به قطعات کوچک تبدیل می کنیم.

در مرحله ی بعد سینه مرغ را به قابلمه اضافه کرده و آن را تفت می دهیم، سپس زرد چوبه و نمک را به آن اضافه می کنیم و با کمی آب می گذاریم بپزد زمانی که که مرغ پخته و آب آن خشک شد از روی حرارت بر می داریم.

اگر، مرغ آب داشت مرغ ها را در تابه ی جدا می ریزیم و روغن به مقدار لازم درون آن می ریزیم مرغ ها را سرخ کرده و بعد شوید را به همراه ادویه ها اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم.

سپس رب گوجه را به آن می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم به طوری که تمام مواد به رب گوجه و شوید آغشته شوند. در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک کاسه می شکنیم و به خوبی هم می زنیم تا از حالت لختگی خارج شود.

بعد تخم مرغ هارا درون تابه ریخته و هم می زنیم تا تخم مرغ ها سفت شوند. زمانی که تخم مرغ ها پخته و سفت شد، غذا را در ظرف مناسب می ریزیم این غذا را می توان همراه با برنج و یا نان سرو کرد.

طرز پخت شوید واویشکا

امیدواریم به راحتی شوید واویشکای خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از طعم بی نظیر این غذا لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید