طرز تهیه شیرینی توت با چند طعم فوق العاده

0

شیرینی توت از انواع شیرینی های اصیل ایرانی است که معمولا این نوع شیرینی در ایام عید نوروز برای پذیرایی از مهمانی ها تهیه می شود و کدبانوهایی که به پخت انواع شیرینی ها در منزل علاقه مند هستند می توانند این شیرینی خوش طعم و پرطرفدار را در منزل تهیه کنند. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی توت را با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

شیرینی کشمشی، شیرینی توت و شیرینی برنجی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم هستند و شما می توانید این نوع شیرینی ها را به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه شیرینی توت با طعم های مختلف و خوشمزه

مواد لازم

  • پور قند : ۱۰۰ گرم
  • پودر بادام : ۱۵۰ گرم
  • گلاب : ۱/۴ پیمانه
  • شکر : نصف پیمانه
  • خلال پسته : به مقدار لازم ( برای تزیین )
  • رنگ خوراکی : به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی توت در منزل

ابتدا پودر قند و پودر بادام را در ظرف مناسبی با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید توجه داشته باشید که برای هر شیرینی توتی که انتخاب می کنید باید در ظرفی جداگانه مقداری از مخلوط پودر قند و پودر بادام را با یکدیگر مخلوط کنید سپس گلاب را با صورت کم کم و با کمک قاشق به مخلوط پودر قند اضافه کنید تا خمیر شیرینی بدست آید که حالت چسبندگی داشته باشد و خیلی سفت و یا خیلی شل نباشد سپس اسانس و یا رنگ دلخواه تان را به خمیر شیرینی بیفزایید. در ادامه طرز تهیه شیرینی توت بادامی ساده و توت زعفرانی و توت قرمز و توت پسته ای را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

طرز تهیه شیرینی خوشمزه توت

دستور تهیه شیرینی توت بادامی ساده

در طرز تهیه شیرینی توت بادامی ساده مقداری از مخلوط پودر قند و پودر بادام را درون ظرفی مناسب بریزید.

مخلوط کردن پودر قند و پودر بادام

سپس چند قاشق گلاب به مخلوط این مواد اضافه کنید.

افزودن گلاب به پودر قند و پودر بادام

از خمیر شیرینی به اندازه یک فندق بردارید و در کف دست هایتان خمیر شیرینی را به شکل توت و یا اشک در آورید. خمیر شیرینی را درون شکر درشت بغلطانید و در قسمت پهن توت و یا اشک خلال بادام و یا خلال پسته را فرو کنید.

شیرینی توت

شیرینی توت بادامی

دستور تهیه شیرینی توت زعفرانی

در ظرفی مناسب پودر قند و پودر بادام را با چند قاشق زعفران غلیظ و دمکرده به خوبی مخلوط کنید. از خمیر شیرینی به اندازه یک فندق بردارید و خمیر شیرینی را به شکل توت و یا اشک در آورید سپس خمیر شیرینی را درون شکر درشت بغلطانید و در قسمت پهن توت و یا اشک خلال بادام و یا خلال پسته را فرو کنید.

طرز تهیه شیرینی توت با طعم های مختلف

دستور تهیه شیرینی توت قرمز

درون ظرفی مناسب مقداری پودر قند و پودر بادام را با دو قطره رنگ قرمز خوراکی مخلوط کنید سپس از خمیر شیرینی به اندازه یک فندق بردارید و در کف دست خمیر شیرینی را به شکل توت و یا اشک در آورید سپس خمیر شیرینی را درون شکر درشت بغلطانید و در قسمت پهن توت و یا اشک خلال بادام و خلال پسته را فرو کنید.

شیرینی توت

دستور تهیه شیرینی توت پسته ای

در طرز تهیه شیرینی توت پسته ای ابتدا مقداری پودر قند و پودر پسته را درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس به مخلوط این مواد چند قاشق گلاب اضافه کنید و از خمیر شیرینی به اندازه یک فندق بردارید و در کف دست هایتان خمیر شیرینی را به شکل اشک و یا توت فرم دهید سپس خمیر شیرینی را درون شکر درشت بغلطانید و در قسمت پهن توت و یا اشک خلال بادام و یا خلال پسته را فرو کنید.

 شیرینی توت خوش طعم

نکات طلایی برای درست کردن شیرینی توت

  • برای جلوگیری از خشک شدن شیرینی توت باید شیرینی های آماده شده را درون ظرف درب بسته نگهدارید و یا روی ظرف شیرینی ها سلفون بکشید.
  • اگر تمایل دارید در تهیه شیرینی توت از طعم های مختلف میوه استفاده کنید می توانید در شیرینی های توت میوه ای به جای استفاده از گلاب از شربت غلیظ میوه مورد نظر خود استفاده کنید.

آموزش تهیه شیرینی توت در خانه

در این مطلب با طرز تهیه شیرینی توت خوشمزه با انواع طعم های مختلف آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این شیرینی ساده در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع شیرینی کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید