طرز تهیه نرگسی بادمجان خوشمزه و متفاوت

0

نرگسی غذای ایرانی لذیذ و پرطرفداری است که با مواد غذایی گوناگونی پخته می شود؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه نرگسی بادمجان را با ساده ترین روش به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم از تهیه این غذای خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید.

تاس کباب و نرگسی بادمجان و یتیمچه غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفداری هستند که بهتر است هر کدبانوی ایرانی با پخت این غذاهای مقوی و خوش طعم آشنا باشد. همچنین شما می توانید این غذاهای سالم و لذیذ را در برنامه غذایی خود برای ایجاد تنوع بیشتر قرار دهید.

اضافه کردن تخم مرغ به نرگسی بادمجان

مواد لازم

  • بادمجان : شش عدد
  • گوجه فرنگی رنده شده : دو عدد
  • پیاز بزرگ : یک عدد
  • غوره عسکری :  نصف پیمانه
  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق سوپخوری
  • تخم مرغ : سه عدد
  • زردچوبه و فلفل و نمک : به مقدار لازم
  • روغن : به مقدار لازم

طرز تهیه نرگسی بادمجان در منزل

در مرحله اول دستور پخت نرگسی بادمجان ابتدا پوست هر کدام از بادمجان ها را بگیرید سپس در ظرف مناسبی مقداری آب و نمک بریزید و بادمجان ها را درون محلول آب و نمک به مدت نیم ساعت قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود بعد از گذشت ۳۰ دقیقه بادمجان ها را به کمک آب بشویید و آن ها را با دستمال تمیزی خشک کنید.

شستن بادمجان ها

در مرحله بعدی دستور پخت نرگسی بادمجان درون تابه مقداری روغن بریزید و بادمجان ها را در روغن قرار دهید تا سرخ و طلایی شوند.

سرخ کردن بادمجان

بادمجان های سرخ شده را از درون تابه خارج کنید و روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافی بادمجان ها گرفته شود.

گرفتن روغن اضافی بادمجان ها

پیاز نگینی خرد شده را درون روغن تفت دهید.

تفت دادن پیاز

گوجه فرنگی رنده شده را به همراه زردچوبه و رب به پیازهای سرخ شده بیفزایید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند و به خوبی تفت بخورند سپس غوره عسکری را به مخلوط پیاز اضافه کنید و بادمجان ها را هم درون تابه بچینید و درب تابه را ببندید و شعله گاز را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب گوجه ها کشیده شود و بادمجان ها روی حرارت ملایم پخته شوند.

طرز تهیه نرگسی بادمجان خوشمزه و لذیذ

در مرحله آخر طرز تهیه نرگسی بادمجان هر یک از تخم مرغ ها را روی نرگسی بشکنید و نمک و فلفل را هم به مخلوط مواد نرگسی بادمجان بیفزایید سپس درب تابه را دوباره روی تابه قرار دهید تا تخم مرغ ها نیز پخته شوند بعد از پخت کامل تخم مرغ ها تابه را از روی حرارت گاز بردارید و نرگسی بادمجان را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید.

اضافه کردن تخم مرغ به نرگسی بادمجان

پس از تهیه نرگسی بادمجان می توانید این غذای خوشمزه را به کمک انواع روش های تزیین میرزا قاسمی به زیبایی تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع غذا با بادمجان کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید