طرز تهیه تاس کباب و فوت و فن هایی که تاس کباب را بی نظیر می کنند

0

تاس کباب یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه است که می تواند یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان ناهار یا شام در فصل پاییز باشد، که این انتخاب به دلیل وجود به فراوان در فصل پاییز است. در هر صورت شما می توانید این غذای خوش طعم و عالی را در همه روزهای سال بپزید و از نوش جان نمودن آن لذت ببرید. در ادامه یکی از بهترین دستورات در رابطه با طرز تهیه تاس کباب را مطرح می نماییم که امیدواریم با استفاده از این آموزش به پخت تاس کباب بپردازید و طعم خاص و متفاوتی را تجربه نمایید.

پخت غذاهای ایرانی و اصیل برای همه کدبانوها از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است . اغلب سعی می کنند اینگونه غذاهای سنتی را به بهترین شکل و با روش های مخصوص مادربزرگ ها طبخ نمایند، اگر شما نیز به دنبال چنین دستوری هستید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه تاس کباب را که در ادامه معرفی می نماییم، از دست ندهید. در مطالب قبل به ارائه طرز تهیه لوبیا پلو و همچنین طرز تهیه کوکو مرغ که هر دو از غذاهای ایرانی عالی و پرطرفدار محسوب می گردند، پرداختیم. در این مطلب با دستور پخت تاس کباب آشنا می شوید. توجه داشته باشید که تاس کباب را می توان با مواد اولیه متنوعی پخت و از طعم و مزه عالی آن لذت برد. در ادامه دستور پخت تاس کباب سنتی و بسیار خوشمزه را مشاهده می نمایید.

مواد لازم :

گوشت : ۴۰۰ گرم
به : یک عدد بزرگ
سیب زمینی : سه عدد متوسط
پیاز : دو عدد متوسط
گوجه فرنگی : دو عدد
رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذا خوری
هویج : دو عدد بزرگ
آلو بخارا : نصف پیمانه
سیر : یک حبه
فلفل، زردچوبه، نمک و دارچین : به مقدار لازم
روغن : یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای پخت تاس کباب

طرز تهیه تاس کباب گوشت و به با طعمی بی نظیر

برای پخت تاس کباب ابتدا باید مواد اولیه را به صورت هم اندازه خرد نمایید. برای شروع کف قابلمه ایی با سایز متوسط را با پیاز های حلقه شده بپوشانید، سپس تکه های گوشت را روی پیاز ها قرار دهید.

پخت تاس کباب خوشمزه

بعد از گوشت ها به سراغ به، هویج و گوجه فرنگی بروید و آنها را به صورت لایه لایه داخل قابلمه بچینید. توجه داشته باشید که بهتر است بعد از چیدن هریک از مواد، کمی از ادویه ها را که آنها را با هم در ظرف جداگانه ایی ترکیب نموده اید، بریزید و سپس لایه بعدی را بچینید. سپس کمی آب به قابلمه اضافه نموده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد به آرامی بپزند.

طرز تهیه تاس کباب با گوشت و به

بعد از گذشت یک ساعت سیب زمینی های حلقه شده را داخل قابلمه بچینید و مجددا یک لایه هویج روی آن قرار داده و آلو  ها را نیز روی هویج ها بچینید.مواد تاس کباب آموزش تهیه تاس کباب با گوشت

حال کمی روغن داخل قابلمه ایی دیگر بریزید و سیر خرد شده را به آن اضافه نمایید و بعد از اینکه کمی تفت خورد، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

پخت تاس کباب

مخلوط رب و سیر را به قابلمه اضافه نمایید و سپس درب قابلمه را بگذارید تا مواد غذایی به آرامی با یکدیگر بپزند.

تاس کباب با گوشت بره

پخت تاس کباب شما به پایان رسید، بعد از گذشت دو ساعت شعله را خاموش نموده و غذا را در دیس مناسب بکشید و نوش جان فرمایید.

تزیین تاس کباب

نکات کلیدی در تهیه تاس کباب :

  • تاس کباب را می توان با گوشت مرغ و یا ترکیبی از گوشت مرغ و گوشت گوسفند پخت. که در این حالت نیز طعمی عالی و بی نظیر خواهد داشت.
  • توجه داشته باشید که در طرز تهیه  تاس کباب استفاده از سیر کاملا سلیقه ایی است و در صورت دلخواه می توانید آن را حذف نمایید.
  • راز خوشمزه شدن تاس کباب، پخت آرام آن است. سعی کنید این غذا را با شعله ملایم و همچنین صبر و حوصله بپزید.
  • در صورت تمایل در مرحله آخر و بعد از پخت کمی آب نارنج به آن اضافه نموده و بعد از ده دقیقه شعله را خاموش نمایید.
  • توجه داشته باشید که این غذا نباید آب اضافه داشته باشد، پس در مرحله اول آب کمی به آن اضافه نمایید که تا پایان پخت آب اضافه ایی در قابلمه باقی نماند.

طرز تهیه تاس کباب

با طرز تهیه تاس کباب بسیار خوشمزه و لذیذ آشنا شدید، امیدواریم با استفاده از این دستور پخت عالی و مرحله به مرحله اقدام به تهیه تاس کبابی بی نظیر نموده و آن را در کنار خانواده نوش جان کنید. همچنین از شما دوستان علاقه مند به اینگونه غذا ها دعوت می نماییم با کلیک بر روی غذای ایرانی از دیگر دستورات عالی و امتحان شده انواع غذاهای سنتی و ایرانی دیدن نموده و حتما آنها را نیز امتحان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید