طرز تهیه دسر برفی خوشمزه در منزل

0

دسر برفی که به رویای زمستان نیز معروف است از انواع دسرهای خوش طعم و ایده آل است و شما می توانید این دسر را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر برفی را به صورت مرحله به مرحله به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم. 

دسر پلمبیر، دسر برفی و دسر پاناکوتا از انواع دسرهای مناسب برای مهمانی ها و مجالس مختلف هستند و بهتر است کدبانوهایی که به تهیه دسرهای مختلف علاقه مند هستند از تهیه این نوع دسرها در منزل غافل نشوند.

تزیین دسر برفی

مواد لازم

  • آرد : یک پیمانه
  • شیر : یک لیتر و ۱۲۵ میلی لیتر
  • شکر دانه ریز : یک لیوان
  • نشاسته ذرت : یک قاشق غذاخوری
  • کره : ۱۲۵ گرم
  • عصاره وانیل : یک قاشق چایخوری
  • پودر نارگیل : به مقدار لازم
  • کرم شانتی : یک بسته

طرز تهیه دسر برفی در منزل

برای تهیه این دسر ابتدا نشاسته ذرت و و آرد و کره را درون تابه بریزید سپس تابه را روی حرارت متوسط شعله گاز قرار دهید و مخلوط مواد را هم بزنید تا کره آب شود سپس نشاسته و آرد را تفت دهید تا بوی خامی از بین برود.

تفت دادن آرد و نشاسته ذرت

در این مرحله از طرز تهیه دسر برفی شکر و یک لیتر شیر را به مخلوط مواد اضافه کنید و مواد را به صورت مدام به مدت ۱۵ دقیقه هم بزنید تا به غلظت مناسب برسند سپس در یک دقیقه آخر وانیل را به مخلوط مواد دسر برفی اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

اضافه کردن شیر به مخلوط آرد و نشاسته ذرت
درون ظرفی مناسب پودر کرم شانتی را با ۱۲۵ میلی لیتر شیر سرد مخلوط کنید و هم بزنید تا کرم شانتی خامه ای شکل شود سپس کف ظرف پیرکس مستطیل شکل و بزرگی را با کمک لایه ضخیمی از پودر نارگیل بپوشانید به طوری که مواد دسر به کف ظرف نفوذ نکند سپس یک دوم از مواد را روی پودر نارگیل ها بریزید و با کمک قاشق سطح مواد را صاف کنید و روی مواد کرم شانتی را بریزید و باقی مانده مواد را روی کرم شانتی بریزید و سطح مواد را با قاشق صاف کنید سپس روی سطح مواد را با پودر نارگیل بپوشانید و این دسر خوشمزه را به مدت ۹ ساعت درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف دسر را از یخچال بیرون آورید و دسر را به شکل مربع های کوچک برش بزنید و با احتیاط دسر برفی برش خورده را از درون ظرف بیرون آورید و در ظرف مناسبی قرار دهید سپس دسر رویای زمستان را با پودر پسته به زیبایی تزیین کنید.

طرز تهیه دسر برفی

در طرز تهیه دسر برفی می توانید به جای کرم شانتی و  یک لیتر شیر از خامه فرم گرفته استفاده کنید. امیدواریم از تهیه این دسر خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای تهیه دسرهای مختلف می توانید در صورت تمایل به بخش انواع دسرها مجله آرگا مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید