طرز تهیه حلوا زعفرانی خوشمزه و مجلسی با آرد گندم

0

حلوا یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین دسرهای سنتی ایران است. البته به مرور زمان دیگر از حلوا به عنوان دسر یا غذا استفاده نمی شود و حلوای آرد گندم بیشتر برای مراسم های مذهبی مثل مراسم ختم مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از مجله آشپزی سیروان میخواهیم طرز تهیه حلوا زعفرانی را برای شما بیان کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

دستور پخت و طرز تهیه حلوا مجلسی:

با طرز تهیه حلوا در خدمت شما دوستهای گل هستم و  سعی دارم آموزش پخت یه حلوای خوشمزه و عالی رو بهتون معرفی کنم. موادی که برای تهیه این حلوای خوش طعم احتیاج دارید شامل موارد زیر است که بعد از تهیه میریم سراغ نحوه پخت حلوا.

آرد سفید: چهار پیمانه

طرز تهیه حلوا

شکر: دو پیمانه

طرز تهیه حلوا

روغن: یک پیمانه

طرز تهیه حلوا

اب: یک پیمانه

پخت حلوا

گلاب: نصف پیمانه

پخت حلوا

کره: صد گرم

پخت حلوا

پودر هل: دو قاشق چای خوری

پخت حلوا

زعفران: نصف قاشق چای خوری

حلوای مجلسی

برای شروع پخت و طرز تهیه حلوا زعفرانی قبل از هر کاری شربت حلوا رو آماده میکنیم، برای شربت شکر، اب و زعفران رو مخلوط کرده و روی حرارت میزاریم تا شکر به طور کامل حل شه و بعد گلاب رو بهش اضافه کرده و از روی حرارت برمیداریم.

خب حالا آرد رو تفت میدیم تا خرمایی رنگ رنگ شه و بعد زیرش رو خاموش میکنیم و الک کرده تا آرد یکدست شه. بعد روغن و کره رو اضافه کرده و تفت میدیم تا بوی خامی از بین بره . خب حالا شعله گاز رو خاموش کنید و شربت و پودر هل رو بهش اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا سفت شه، اگه شل بود میتونید چند ثانیه ایی دوباره اونو روی حرارت بزارید.

تزیین حلوا

خب حلوای ما آماده س، اگه میخواین حلواتون دورنگ شه میتونید یه مقدار کاکائو رو با یه خرده آب مخلوط کنید و به یک بخشی از حلوا اضافه کنید و خوب هم بزنید.

حلوای مجلسی

بعد از اینکه حلوا رو داخل ظرف موردنظر کشیدید اونو با مواد خوراکی و به شکل های مختلف و زیبا تزیین کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید