طرز تهیه سس کارامل بسیار خوشمزه و خوش طعم

0

سس کارامل از انواع سس های خوشمزه ای است که برای تزیین انواع کیک و بستنی و دسر و … مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مطلب طرز تهیه سس کارامل را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

سس کارامل و کارامل شکلاتی از انواع دسرهای خوش طعم هستند و شما می توانید این نوع دسرها را در منزل به راحتی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید. توجه داشته باشید که سس کارامل را می توانید با دو روش تر و خشک استفاده کنید که استفاده از روش تر زمان زیادی می برد و اگر شما تمایل دارید در مدت زمان کمتری این نوع سس را تهیه کنید بهتر است از روش خشک استفاده کنید. کیفیت سس کارامل تهیه شده به روش تر و خشک یکسان است.

طرز تهیه سس کارامل

مواد لازم

  • شکر : ۲۰۰ گرم
  • آب : ۱/۴ پیمانه ( در صورت استفاده از روش تر می توانید از آب استفاده کنید)
  • خامه صبحانه : یک بسته
  • وانیل : یک قاشق چایخوری
  • کره : دو قاشق غذاخوری
  • نمک : به میزان کم

طرز تهیه سس کارامل در منزل

ابتدا شکر را درون ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف را روی حرارت متوسط شعله گاز قرار دهید.

حرارت دادن شکر

توجه داشته باشید که اگر تمایل دارید از روش تر در طرز تهیه سس کارامل استفاده کنید باید آب را در این مرحله به شکر اضافه کنید. اگر شکر را بدون آب روی حرارت گاز قرار داده اید بعد از گذشت دو دقیقه شکر عرق می کند و شروع به ذوب شدن می نماید که در این مرحله از دستور تهیه سس کارامل باید شکر را هم بزنید تا نسوزد همچنین هم زدن شکر را باید تا زمانی ادامه دهید که شکر به صورت کامل ذوب شود و رنگ آن تیره شود توجه داشته باشید که شکر را بعد از ذوب شدن باید از روی حرارت گاز بردارید زیرا به سرعت می سوزد و خشک می شود.

سس کارامل برای تزیین انواع کیک و دسر سس کارامل

اگر از روش تر برای درست کردن سس کارامل استفاده کرده اید باید مخلوط شکر و آب را به اندازه ای روی حرارت نگه دارید و تا رنگ مخلوط شکر و آب تغییر کند. بعد از اینکه شکر تغییر رنگ داد آن را از روی حرارت گاز بردارید و خامه را به شکر اضافه کنید و مخلوط شکر و خامه را تندتند هم بزنید تا نبندد و مخلوط این مواد را آنقدر هم بزنید تا به صورت کامل با یکدیگر مخلوط شوند.

دستور تهیه مرحله به مرحله سس کارامل

سپس دوباره مخلوط شکر و خامه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط این مواد به مدت یک دقیقه دیگر بجوشد سپس مخلوط خامه و شکر را از روی حرارت گاز بردارید و وانیل و کره و مقدار کمی نمک به مخلوط خامه اضافه کنید و دوباره مخلوط این مواد را هم بزنید تا کره ذوب شود و همه مواد با یکدیگر ترکیب شوند.

روش تهیه سس کارامل
توجه داشته باشید که سس کارامل بعد از آماده شدن سفت می شود و بهتر است این سس را به صورت گرم روی انواع کیک و دسرها بریزید.

     دستور تهیه سس کارامل در خانه

در این آموزش با طرز تهیه سس کارامل در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این سس نهایت لذت را ببرید و بتوانید کیک و دسرهای مختلف را به کمک این سس به زیبایی تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش انواع سس کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید