طرز تهیه همبرگر با سویا با طعم واقعی و بسیار لذیذ

0

همبرگر از انواع فست فودهای خوشمزه و پرطرفدار است که با روش های مختلفی تهیه میشود. در ادامه این مطلب طرز تهیه همبرگر با سویا و گوشت چرخ کرده را به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم که بهتر است با کمک این دستور و رعایت نکات بهداشتی همبرگر های سالم و خوش طعمی را در منزل بپزید.

در دستور تهیه همبرگر از مواد مختلفی نظیر سویا و گوشت مرغ و گوشت چرخکرده استفاده می شود . همبرگر مرغ، همبرگر با سویا و همبرگر مک دونالد از انواع همبرگر های خوش طعم و خوشمزه هستند که به راحتی می توانید این فست فودها را به صورت خانگی و در منزل تهیه کنید.

دستور تهیه همبرگر با سویا

مواد لازم برای دو نفر

  • سویا : ۱۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده : ۱۵۰ گرم
  • سیر : ۱ حبه
  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • پیاز : ۱ عدد
  • ادویه : ۱ قاشق چایخوری
  • روغن : به مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر با سویا در منزل

ابتدا سویا را به همراه مقداری آب درون ظرفی مناسب بریزید و اجازه دهید تا سویا حدود ۲۰ تا ۴۵ دقیقه درون آب باقی بماند و خیس بخورد.

خیس کردن سویا در آب

بعد از مدت زمان ذکر شده سویا را درون صافی بریزید تا آب اضافی آن کاملا خارج شود.

ریختن سویا در آبکش

در مرحله بعدی طرز تهیه همبرگر با سویا سیر و پیاز را رنده کنید سپس گوشت چرخ کرده و سویا را درون ظرفی مناسبی بریزید.

مخلوط گوشت چرخکرده و سویا

سیر و پیاز و ادویه دلخواه را به مخلوط سویا بیفزایید سپس این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و ورز دهید.


تخم مرغ را درون ظرف دیگری بریزید و با کمک چنگال تخم مرغ را هم بزنید.

هم زدن تخم مرغ

سپس دست هایتان را به تخم مرغ آغشته کنید و کیسه فریزری را روی سطح صاف پهن کنید و مقداری از مایع گوشتی را با کمک دست بردارید و آن را به صورت گرد همبرگری فرم دهید و روی کیسه فریزر قرار دهید.

طرز تهیه همبرگر با سویا

روی همبرگر فرم داده شده کیسه فریزری دیگری را قرار دهید و دوباره مقداری از مایع همبرگر را فرم دهید و روی کیسه فریزر قرار دهید و به همین روش ادامه دهید تا مایع همبرگر تمام می شود سپس همه همبرگرهای درست شده را درون فریزر قرار دهید تا مقداری یخ بزنند.

همبرگر با سویا و گوشت چرخ کرده

در مرحله آخر دستور تهیه همبرگر با سویا بعد از یخ زدن همبرگرها آن ها را از دون فریزر بیرون آورید سپس دو طرف همبرگر ها را درون روغن داغ سرخ کنید.

سرخ کردن همبرگر دستور تهیه همبرگر با سویا در خانه   دستور تهیه مرحله به مرحله همبرگر با سویا

نکات طلایی برای تهیه همبرگر با سویا

  • در طرز تهیه همبرگر با سویا می توانید بعد از سرخ کردن همبرگر ها روی آن ها مقداری پنیر پیتزا بریزید سپس همبرگر ها را درون فر قرار دهید تا پنیر روی سطح آن ها آب شود.
  • ادویه مخصوصی که برای تهیه همبرگر با سویا استفاده می شود شامل زیره و تخم گشنیز و دارچین و نمک و جوزهندی و فلفل قرمز و فلفل سیاه است.
  • می توانید بعد از آماده شدن همبرگر ها آن ها را درون نان ساندویچی و یا نان مخصوص همبرگر قرار دهید سپس با کمک روش های تزیین ساندویچ این فست فود خوشمزه را تزیین کنید.

روش تهیه همبرگر با سویا در منزل

در این آموزش پخت همبرگر با سویا را به شما همراهان عزیز و همیشگی آموزش دادیم که امیدواریم از تهیه این فست فود خانگی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.
نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید