طرز تهیه شیرینی کره ای خوشمزه و ایده آل

0

شیرینی کره ای از انواع شیرینی های خوش طعمی است که اغلب کدبانوها این نوع شیرینی را برای پذیرایی از مهمان ها در منزل می پزند. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی کره ای را با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

شیرینی ها از انواع خوراکی های خوشمزه و پر از تنوع هستند, شیرینی برنجی و شیرینی کره ای و شیرینی کشمشی از انواع شیرینی ها با طعم و مزه متفاوت هستند و شما می توانید این نوع شیرینی ها را به راحتی در منزل بپزید و از طعم آن ها نهایت لذت را ببرید.

شیرینی کره ای

مواد لازم برای پخت شیرینی

  • پودر قند : یک لیوان
  • زرده تخم مرغ : سه عدد
  • کره : ۱۵۰ گرم
  • آرد : به میزان لازم  (به مقداری از آرد استفاده شود که خمیر شیرینی چسبنده نباشد.)

مواد لازم برای رویه شیرینی

  • شیر : یک قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ : یک عدد
  • پودر قند : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی کره ای پرطرفدار و خوشمزه در منزل

برای پخت شیرینی کره ای ابتدا کره را در دمای اتاق به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

کره

بعد از نرم شدن کره آن را با پودر قند ترکیب کنید و مخلوط پودر قند و کره را با کمک همزن هم بزنید تا پف دار و کرمی رنگ شوند.

مخلوط کره با پودر قند

سپس زرده تخم مرغ ها را به صورت یکی یکی به مخلوط پودر قند و کره اضافه کنید و با کمک همزن این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

اضافه کردن زرده تخم مرغ به مخلوط کره و پودر قند

آرد را به آرامی به مخلوط پودر قند و کره اضافه کنید و بعد از اینکه خمیر شیرینی آماده شد آن را درون کیسه فریزری بگذارید و درب کیسه را ببندید و سپس کیسه فریزر حاوی خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خمیر خودش را بگیرد.

خمیر شیرینی کره ای

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی کره ای بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را از درون یخچال بیرون آورید سپس خمیر را روی میز کار به قطر سه سانتی متر باز کنید و خمیر شیرینی را قالب بزنید و خمیر های قالب زده را درون قالب فر قرار دهید. بهتر است برای قالب زدن این شیرینی از قالب های سوراخ دار استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی کره ای خوشمزه
بعد از اینکه خمیر شیرینی را قالب زدید شیر و زرده تخم مرغ و پودر قند را در ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید سپس مخلوط زرده تخم مرغ را با کمک قلم مو روی خمیر های قالب زده بمالید و قالب قر را در طبقه وسطی فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد به مدت ده دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها به خوبی پخته و طلایی رنگ شوند.

     شیرینی کره ای

در این آموزش با طرز تهیه شیرینی کره ای خانگی و خوشمزه در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این شیرینی پرطرفدار و محبوب نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای آموزش شیرینی های مختلف به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید