طرز تهیه خورش قیمه با طعم لذیذ

0

غذایی که امروز قصد آموزش آن را داریم یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ما ایرانی ها است، که محبوبیت زیادی بین مردم دارد، خورش قیمه خورشی  فوق العاده مقوی و برای تامین انرژی و رشد نوجوانان ،کودکان و جوانان عالی است. فقط این غذا نیاز به دقت زیاد دارد تا همه ی نکات رعایت شود و خورش خوب جا بیفتد، در ادامه با طرز تهیه خورش قیمه آشنا خواهید شد.

طرز تهیه کتلت مرغ بی نظیردرخانه

مواد مورد نیاز

  • دو عدد سیب زمینی
  • دو عدد لیمو عمانی
  • چهارصد گرم گوشت گوسفند
  • مقدار لازم روغن
  • به اندازه لازم نمک
  • سه قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی
  • به مقدار دلخواه فلفل
  • دو پیمانه لپه

دستور پخت خورش قیمه خوشمزه

طرز تهیه خورش قیمه خوشمزه

ابتدا قابلمه ای را برای تهیه خورش قیمه انتخاب می کنیم، سپس پیازها را به صورت نگینی ریز کرده و در قابلمه مورد نظرمان،  با حرارت کم تفت می دهیم نباید پیازها کاملا سرخ شود، چون باید با گوشت و لپه هم پخته شود .

وقتی پیاز هایمان تغییر حالت داده و  سر سختی خود را از دست دادند، گوشت را به قسمت های کوچک ریز کرده، درون قابلمه ریخته و به پیازهایمان اضافه میکنیم.

بعد از این که کمی گوشت را حرارت دادیم و در روغن تفت خورد، گوشت تغییر رنگ می دهد، حالا وقت اضافه کردن لپه ها به آن است، لپه ها را اگر شب قبل در آب خیسانده باشید راحت تر پخته می شود و نفخ آن نیز گرفته می شود هنگام خیساندن لپه ها، آب آن را چند بار کشیده و عوض می کنید.

دستور تهیه خورش قیمه

بعد از انجام تمام این مراحل و تفت دادن پیاز و گوشت و لپه حالا مقداری آب به آن اضافه می کنیم (بین چهار تا پنج لیوان) ،رب گوجه فرنگی بر روی شعله دیگر داخل ظرفی تفت داده و به خورش اضافه می کنیم، کمی حرارت را بیشتر می کنیم تا آبی را که اضافه کرده ایم به جوش بیاید.

بعد از به جوش آمدن آب حرارت زیر قابلمه را کمی کم می کنیم، و درب آن را می گذاریم تا خورش نرم نرم بپزد و خوب جا بیفتد، اگر می خواهیم خورش تلخ نشود باید لیمو ها را با چاقو یا چنگال سوراخ کرده و در آب بیندازید تا از تلخی آن کم شود، این که بعضی ها می گویند خورشتشان تلخ می شود. به خاطر لیمو عمانی است که زودتر در خورش قیمه می اندازند و اگر به همین روشی که گفتیم لیمو ها را قبل از اضافه کردن درآب بخیسانید تلخی آن گرفته می شود.

در مرحله آخر از طرز تهیه خورش قیمه وقتی که لپه و گوشت (که دیر جوش تر از همه هستند ) لیمو عمانی  ها را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.طرز تهیه خورش قیمه فوق العادهوقتی مراحل طرز تهیه خورش قیمه تا اینجا به خوبی پیش رفت و چاشنی های لازم به آن اضافه شد باید یک ساعت به خورش فرصت بدهیم تا خوب  جا بیفتد، و در نهایت سیب زمینی ها را  خلالی شکل ریز می کنیم در روغن با حرارت مناسب تفت می دهیم و بعد از سرخ شدن آن را از روغن بیرون می آوریم تا خورش را با آن تزیین کنیم.

خورش قیمه را در ظرفی مناسب کشیده  و روی آن را با سیب زمینی تزیین کرده و به همراه برنج میل می کنید.

طرز تهیه خورش قیمه عالی

این هم از آموزش طرز تهیه خورش قیمه خوشمزه و خوش طعم که فقط با کمی حوصله و دقت می توانید آن را تهیه کنید، ممنون از همراهی شما.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید