طرز تهیه مربای پرتقال خوشمزه و خوش طعم

0

مربای پرتقال از انواع مرباهای خوش طعم و خوشمزه زمستانی است و شما می توانید این مربای خوش عطر را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای پرتقال را به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد. 

مربای پوست پرتقال و مربای پرتقال و مربای بالنگ از انواع مرباهای خوش عطر هستند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به تهیه مرباهای مختلف در منزل علاقه مند هستید بهتر است از تهیه این مرباها در منزل غافل نشوید.

مربای پرتقال

مواد لازم

  • شکر : یک کیلوگرم
  • پرتقال : یک کیلو گرم
  • آب : سه پیمانه
  • نمک : یک قاشق سوپخوری
  • آب اضافه : یک لیتر
  • گلوکز : یک قاشق سوپخوری
  • آب پرتقال تازه : یک پیمانه

طرز تهیه مربای پرتقال حلقه ای در منزل

برای تهیه مربای پرتقال ابتدا پرتقال ها را به خوبی بشویید سر و ته هر یک از پرتقال ها را جدا کنید و با کمک چاقویی پرتقال ها را برش های نازکی بزنید.

برش زدن پرتقال
سه لیتر آب را درون ظرفی بزرگ بریزید و نمک را درون آب حل کنید پرتقال ها را به مدت ۵ ساعت درون محلول آب و نمک قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پرتقال ها را از درون محلول آب و نمک خارج کنید سپس پرتقال ها را با آب سرد بشویید و درون صافی قرار دهید.

طرز تهیه مربای پرتقال
در مرحله بعدی طرز تهیه مربای پرتقال سه پیمانه آب و شکر و گلوکز را درون ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف را روی حرارت گاز با شعله متوسط قرار دهید تا شکر درون آب حل شود.

محلول شکر و آب

بعد از اینکه شکر درون آب حل شد و چند جوش خورد برش های پرتقال را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا مربای پرتقال به قوام لازم برسد توجه داشته باشید که مربا نباید زیاد بجوشد زیرا شکل حلقه های پرتقال خراب می شود سپس آب پرتقال را به مربا اضافه کنید و بعد از اینکه مربا چند جوش زد زیر حرارت گاز را خاموش کنید.

دستور تهیه مربا پرتقال

اجازه دهید تا مربا به مدت ۲۴ ساعت درون ظرف بماند و سرد شود سپس مربا را درون ظرف های شیشه ای بریزید و ظروف حاوی مربا را درون یخچال قرار دهید.

مربای پرتقال روش تهیه مربا پرتقال

در این مطلب با طرز تهیه مربای پرتقال آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این مربا نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع مربا و ترشی جات کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید