طرز تهیه کمپوت هلو در منزل با بهترین روش

0

کمپوت هلو از انواع کمپوت ها با عطر و طعم بی نظیر است و شما می توانید این کمپوت را در منزل به راحتی تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کمپوت هلو خانگی با ساده ترین روش را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

کمپوت ها را می توانید با انواع میوه های مختلف نظیر سیب و هلو و گلابی و … تهیه کنید. کمپوت هلو از انواع کمپوت های پرطرفدار است و این نوع کمپوت طعم بی نظیر و خوشایندی دارد و شما می توانید به دلیل عطر و طعم هلو این کمپوت را در کنار بستنی های ساده ای نظیر بستنی وانیلی میل کنید.

روش تهیه کمپوت هلو

مواد لازم برای تهیه کمپوت هلو

  • شکر : ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
  • هلو : یک کیلوگرم
  • آب : دو تا سه پیمانه

طرز تهیه کمپوت هلو در خانه

ابتدا درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید هلو ها را به مدت ۱ دقیقه درون آب جوش قرار دهید.

قرار دادن هلو در آب جوش

بعد از مدت زمان ذکر شده هلو ها را از درون آب جوش بیرون آورید و آن ها را در آب سرد قرار دهید تا پوست هلو ها به راحتی از آن ها جدا شود.

قرار دادن هلو در آب سرد کندن پوست هلو با روشی آسان

 هلو ها را نصف کنید و هسته آن ها را بیرون آورید.

در آوردن هسته هلو

در مرحله بعدی طرز تهیه کمپوت هلو درون قابلمه ای مناسب مقداری آب و شکر بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا مخلوط شکر و آب قوام بیاید.

مخلوط آب و شکر

هلو های تکه شده را درون شربت قوام آمده بریزید و بعد از پخته شدن آن ها قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید توجه داشته باشید که هلو ها نباید له شوند.

ریختن هلو در شربت
کمپوت هلو را می توانید بعد از آماده شدن در مکانی مناسب قرار دهید تا به خوبی سرد شود سپس کمپوت را درون بطری شیشه ای تمیزی بریزید و درب بطری را به خوبی ببندید و آن را درون یخچال قرار دهید.

دستور تهیه کمپوت هلو

کمپوت هلو خانگی خوشمزه

در این بخش از مربا و ترشیجات مجله سیروان با دستور تهیه کمپوت هلو با ساده ترین روش آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این کمپوت خوشمزه و خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید و بتوانید با کمک این دستور کمپوت هلوی خانگی و سالمی را در منزل تهیه کنید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید