طرز تهیه کیک خیس و فوت و فن های پخت ایده آل

0

کیک خیس از انواع کیک های خوشمزه با بافت نرم است که طعمی بی نظیر دارد؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک خیس را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم که امیدواریم از پخت این نوع کیک نهایت لذت را ببرید.

اغلب کدبانوها به پخت کیک در منزل علاقه مند هستند و تمایل دارند کیک ها با طعم های مختلف را در منزل بپزند. کیک شکلاتی، کیک گردویی و کیک خیس از انواع کیک ها با طعم بی نظیر هستند که بهتر است خانم هایی که به پخت کیک های مختلف علاقه مند هستند از پخت این کیک ها در منزل غافل نشوند.

تزیین کیک خیس

مواد لازم

  • شیر : ۱٫۵ لیوان
  • شکر : ۱٫۵ لیوان
  • روغن مایع : ۱٫۵ لیوان
  • تخم مرغ : سه عدد
  • آرد : دو لیوان
  • وانیل : ۱/۸ قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری
  • پودر کاکائو : چهار قاشق غذاخوری سر پر

طرز تهیه کیک خیس در خانه

برای پخت کیک خیس ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس شیر را به همراه شکر و روغن مایع و پودر کاکائو در ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن مخلوط مواد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.

هم زدن مخلوط مواد کیک خیس

بعد از مخلوط شدن مواد کیک یک لیوان از آن را بردارید و در گوشه ای قرار دهید تا در مرحله آخر از مخلوط این مواد به عنوان سس شکلاتی استفاده نمایید.
در مرحله بعدی طرز تهیه کیک خیس بیکینگ پودر و آرد را در الک بریزید و مخلوط این مواد را سه بار الک کنید.

الک کردن بیکینگ پودر و آرد

 آرد و بیکینگ پودر الک شده و وانیل را به مخلوط شیر اضافه کنید و دوباره مخلوط این مواد را با کمک همزن هم بزنید. در این مرحله از دستور پخت کیک خیس تخم مرغ ها را به صورت جداگانه به مایه کیک اضافه کنید توجه داشته باشید که بعد از افزودن هر کدام از تخم مرغ ها باید مایه کیک را به هم بزنید سپس تخم مرغ بعدی را اضافه کنید.
در مرحله آخر طرز تهیه کیک خیس قالب فر با ابعاد مناسبی را چرب کنید سپس مایه کیک را درون قالب فر بریزید.

ریختن مخلوط مواد کیک خیس در قالب فر

قالب حاوی مایه کیک را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید بعد از اینکه کیک به خوبی پخته شد قالب را از فر بیرون آورید و سس شکلاتی کیک را که از قبل آماده کرده بودید روی کیک داغ ریخته و اجازه دهید تا سس کیک به خورد کیک خیس برود.

   ریختن سس شکلاتی روی کیک خیس    دستور پخت کیک خیس در خانه

نکات طلایی برای پخت بهتر کیک خیس

۱٫ در دستور پخت کیک خیس حتما از بیکینگ پودر استفاده کنید تا رنگ پودر کاکائو در کیک نمایان شود.
۲٫ برای پخت کیک خیس هرگز جوش شیرین را جایگزین بیکینگ پودر نکنید.
۳٫ برای جدا کردن کیک از قالب فر اجازه دهید تا کیک سرد شود سپس کیک را از قالب فر جدا کنید.
۴٫ سس شکلاتی را باید بلافاصله بعد از بیرون آوردن کیک از فر روی سطح کیک بریزید.

طرز تهیه کیک خیس

در تهیه کیک خیس بعد از اینکه کیک را از قالب فر بیرون آوردید آن را برش بزنید و برش های کیک را با کمک ترافل و پودر نارگیل و شکلات های رنگی و … تزیین کنید. شما می توانید از این کیک خوش طعم برای پذیرایی از مهمان ها در مهمانی ها و مجالس مختلف استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش دستور پخت کیک های مختلف به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید