طرز تهیه شیرینی نارگیلی نرم و خوشمزه با دستور پخت آسان

0

شیرینی نارگیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که در بعضی از مناطق با نام نان نارگیلی هم شناخته می شود. شیرینی نارگیلی از نظر ظاهری شباهت زیادی به شیرینی گردویی دارد البته رنگ این دو شیرینی متفاوت است. در ادامه با مجله آشپزی سیروان همراه باشید تا طرز تهیه شیرینی نارگیلی نرم و بسیار خوشمزه را برای شما بیان کنیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی :

سفیده تخم مرغ : ۳ عدد

پودر قند : ۱۵۰ گرم

پودر نارگیل : ۱۲۰ گرم

آرد گندم : یک قاشق غذاخوری

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

پودر پسته برای تزیین به دلخواه

طرز تهیه شیرینی نارگیلی :

بعد از تهیه مواد مورد نیاز اقدام به تهیه شیرینی می کنیم. برای شروع سفیده تخم مرغ ها را که جدا نموده ایم با همزن برقی آنقدر می زنیم تا پف کند و یکدست شود. فقط توجه داشته باشید که در حین جدا نمودن زرده و سفیده، تحت هیچ شرایطی حتی کمی زرده نیز با سفیده مخلوط نگردد. در صورت مخلوط شدن به نتیجه مطلوبی دست نمی یابید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

سپس پودر شکر را کم کم اضافه نموده و هم می زنیم تا کشدار شود، بعد آرد گندم را اضافه نموده و مجددا هم می زنیم تا یکدست شود.

شیرینی نارگیلی نرم

در این مرحله وانیل و پودر نارگیل را اضافه نموده و به صورتی دستی هم می زنیم تا مواد اولیه شیرینی نارگیلی ما آماده شود.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

در صورتی که قیف مخصوص را در دسترس ندارید، دو عدد پلاستیک فریزر را داخل هم قرار داده  و مواد شیرینی را درون آن ریخته و نوکش را با قیچی برش بزنید و از ان به عنوان قیف استفاده کنید. البته می توانید با روشی ساده تر و مشابه با شیرینی کشمشی که قبلا مطرح نمودیم، مواد شیرینی را با قاشق و به صورت یکدست بریزید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی خانگی

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس کمی هم با روغن چرب نموده و مایه شیرینی را با فاصله روی آن بریزید.

شیرینی نارگیلی برای عید

 سینی را در طبقه بالای فر که از نیم ساعت قبل با درجه حرارت متوسط حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ گرم نموده اید قرار دهید، و بعد از حدود ده یا دوازده دقیقه که بوی شیرینی ها درآمد و رنگ آنها نیز طلایی شد اجازه دهید شیرینی ها ۵ دقیقه دیگر ه مبا حرارت کم در فر بماند سپس خارج نموده و بعد از سرد شدن از کاغذ جدا نمایید.

آموزش شیرینی نارگیلیشیرینی نارگیلی عید 

و در آخر می توانید با مراجعه به دستور پخت شیرینی کره ای بسیار خوش طعم این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید و مهمانان خودتان را شگفت زده کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید