طرز تهیه پیراشکی کرم دار در منزل

0

ساخت پیراشکی کرم دار خانگی خوش عطر و طعم برای یک عصرانه بسیار دلپذیر، با روشی آسان در منزل برای کدبانوهای هنرمند ایرانی آموزش داده شده است. استفاده از کرم خوش طعم و خوش عطر وانیلی در وسط پیراشکی، طعم لذیذ و فوق العاده ای را به وجود می آورد.

طرز تهیه پیراشکی کرم دار

پیراشکی کرم دار لذیذ

مواد لازم پیراشکی:

خمیر مایه : ۱.۵ قاشق غذاخوری

شکر : ۱ قاشق مرباخوری

آب ولرم : نصف پیمانه

آرد : ۵۰۰ گرم

شکر : ۱۰۰ گرم

نمک : نصف قاشق مرباخوری

آب گرم : ۱ پیمانه

روغن مایع : نصف قاشق غذاخوری

پیراشکی مغزدار و کرم دار

مواد لازم کرم پیراشکی :

شیر یا آب جوش : ۱.۵ پیمانه

شکر : ۱۶۰ گرم

آرد : ۹۰ گرم

وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری

دستور پخت پیراشکی کرم دار :

آب ولرم را در یک کاسه ریخته و شکر را به آن اضافه کنید و آن را در آب حل نمایید. خمیر مایه را به محلول آب و شکر افزوده، سپس در ظرف را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گذاشته  تا خمیر مایه ور بیاید. توجه نمایید ولرمی آب باید در حدی باشد که دست را نسوزاند ولی با دست حس شود.

بعد از گذشت مدت زمان لازم آرد، و شکر و نمک را به خمیر مایه آماده شده اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. سپس کم کم آب گرم را اضافه و ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید. در آخر روغن را به آن افزدوه و با هم دوباره مخلوط نمایید.

روی سطح صافی مقداری آرد پاشیده و خمیر را ورز دهید تا خمیر نرم و یکدستی داشته باشید. سپس خمیر را درون ظرفی گذاشته و روی آن را با پارچه ای تمیز بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در یک محل گرم بماند تا حجم خمیر ۲ برابر شود.

مراحل تهیه پیراشکی کرم دار

بعد از این مدت زمان، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را به قطر نیم سانتی متر پهن کنید و با قالب گرد خمیر را قالب بزنید.

خمیر پیزاشکی کرم دار

روی آن ها پوشانده و این بار به مدت یک ساعت خمیرهای قالب زده شده را کنار بگذارید تا حجمش دو برابر شوند. و در ماهی تابه روغن ریخته و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. خمیر پیراشکی را در روغن گذاشته تا سرخ شود.

سرخ کردن پیراشکی کرم دار

پیراشکی های سرخ شده را از وسط برش زده و کرم پیراشکی را به وسط آن تزریق کنید.

طرز تهیه کرم پیراشکی :

شیر و شکر و آرد را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شود، سپس وانیل را افزوده و هم بزنید، سپس حرارت را خاموش کنید.

پیراشکی مغز دار با کرم مخصوص

در طرز تهیه پیراشکی کرم دار مانند شیرینی دونات از خمیر مایه بهتر است استفاده کنید و با اضافه کردن شکر به آن زودتر خمیر مایه عمل می آید. زمانی که حباب هایی بر روی خمیر زد، خمیر مایه آماده شده است.زمانی که پیراشکی ها درون روغن سرخ می شوند بهتر است برای پف کردن پیراشکی ها با قاشق روغن بر روی آن ها بریزید.

روشی دیگر از تهیه پیراشکی کرم دار

در اینجا می خواهیم دستور تهیه پیراشکی کرم دار که جزو شیرینی ها نیز دسته بندی می شود را به روشی ساده و خوشمزه در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید بعد از یادگیری آن را به عنوان میان وعده یا دسر خوشمزه در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

روش تهیه پیراشکی کرم دار

مواد لازم

  • آرد/ یک کیلو
  • خمیر مایه/ ۲۰ گرم
  • آب/ ۵۰۰ تا ۵۵۰ سی سی
  • شکر/ ۲۰۰ گرم
  • شیر/ نیم لیتر
  • شکر/ ۱۵۰ گرم
  • آرد ۷۵ گرم
  • کره/ ۵۰ گرم
  • روغن/ ۵۰ گرم
  • بهبود دهنده/ ۵ گرم
  • نمک/ ۱۰ گرم

دستور ساده برای تهیه پیراشکی کرم دار

برای تهیه پیراشکی به این روش، در ابتدا آرد را داخل کاسه ای بریزید و به همراه خمیر مایه و بهبود دهنده هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

سپس شکر را در آب حل کنید و بعد به آرد بیفزایید، مواد را هم بزنید تا مخلوطی خمیری بدست آید. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید و مدت زمانی را کنار بگذارید تا ور بیاید. سپس خمیر آماده شده را به صورت گلوله هایی مساوی تقسیم کنید که به این کار اصطلاحاً چانه گیری می گویند.

اکنون چانه ها را در حدود چند دقیقه کنار گذاشته تا استراحت کنند و حجم شان دو برابر شوند. در طی این مدت شیر را داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد، بعد ترکیب آرد و شکر را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. دستور تهیه پیراشکی کرم دار

حال بعد از استراحت دادن چانه های خمیر، می توانید آنها را داخل روغن داغ شده سرخ کنید و بعد پیراشکی ها را روی توری بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. در پایان پیراشکی ها را داخل ظرف مناسبی بچینید و روی آنها را با کرمی که درست کرده اید تزیین کرده و سپس سرو کنید. در پایان امیدواریم این دستور آشپزی مورد توجهتان قرار گرفته باشد و از طبخ آن به روشهای گفته شده در منزل لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید