طرز تهیه بستنی سنتی در منزل با روشی ساده و آسان

0

بستنی از دسرهای ساده و خوشمزه‌ای است که اکثر افراد طرفدار آن هستند. هرروز طعم‌های جدیدی به بازار عرضه می‌شود، انواع کیک بستنی‌ها و دسرهای خاص دیگر با استفاده از انواع بستنی تولید می‌شود؛ اما هیچکدام از محبوبیت نوع سنتی که از قدیمی‌ترین انواع بستنی است کم نمی‌کند. برخلاف تصورات عمومیبستنی دارای فواید زیادی برای سلامتی است. شما با صرف زمان و کمی صبور می‌توانید به راحتی این بستنی خوشمزه را در منزل تهیه کرده و از آن لذت ببرید. در این مطلب از مجله آشپزی سیروان میخواهیم طرز تهیه بستنی سنتی بسیار خوشمزه با روشی ساده را برای شما همراهان بیان کنیم.

طرز تهیه بستنی توی خونه کار راحتیه فقط نیاز به کمی حوصله و صبر داره تا یه بستنی خوشمزه بسازید و از خوردنش کنار اعضا خونواده لذت ببرید. برای تهیه یه بستنی سنتی خوش طعم شما احتیاج به مواد زیر دارید:

شیر: دو لیوان (نیم لیتر)

طرز تهیه بستنی

شکر: چهار قاشق سوپ خوری (۱۰۰ گرم)

ساخت بستنی

زرده تخم مرغ: ۴ عدد

ساخت بستنی

ثعلب: ۱۵ گرم

ساخت بستنی

وانبل: نصف قاشق چای خوری

بستنی سنتی

زعفران به اندازه دلخواه ( در صورت تمایل)

خب دوستای گل قبل از اینکه طرز تهیه بستنی رو شروع کنیم لازمه یک نکته مهم رو بگم اونم اینکه انتخاب بین زرده تخم مرغ و ثعلب کاملا اختیاریه و برای تهیه بستنی وجود یکی کافیه و لازم نیست از هر دو استفاده کنید. در ادامه دستور استفاده از هر کدومو جداگونه میگم تا کار براتون راحت باشه.

اگه تصمیم دارید از زرده تخم مرغ استفاده کنید اول شکر و زرده ها رو خوب با هم بزنید تا تخم مرغ کف کنه، بعد شیر رو جوش آورده و مخلوط زرده و شکر رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در صورتی که میخواین از ثعلب استفاده کنید باید بعد از گرم کردن شیر، شکر وانیل و ثعلب رو بهش اضافه و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شه و شکر حل شه.

خب حالا باید کاری کنیم که این مایه شکل و شمایل بستنی پیدا کنه، برای اینکار لازمه که اونو در سرما هم بزنیم که برای اینکار سه تا روش وجود داره که بهتون معرفی میکنم.

اول اینکه برای تهیه بستنی ساده ترین راه رو انتخاب کنید و از بستنی ساز استفاده کنین.

راه دوم اینه که ظرفی پر از یخ تهیه کنید و شیر را در ظرف فلزی بریزید و داخل ظرف یخ بزارید وبا همزن بزنید تا کش دار شده و تبدیل به بستنی بشه.

و راه سوم هم اینه که ظرف فلزی ( استیل) شیر رو داخل فریزر بزارید تا اطراف شیر کمی یخ بزنه، بعد از فریزر خارج کرده و با همزن بزنید و اونقدر اینکارو تکرار کنید تا شیر کش دار شده و به شکل بستنی دربیاد.

بستنی سنتی

بستنی سنتی

بعد از آماده شدن بستنی اونو داخل ظرف بکشید و به دلخواه تزیین کنید.

بستنی سنتی

بستنی سنتی

خب اینم ازطرز تهیه بستنی سنتی با روشی ساده در منزل که خیلی راحت میتونید اونو تهیه کنید. امیدوارم از این آموزش خوشتون اومده باشه.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید