طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه و خوش پخت + نکات طلایی

0

کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و محبوبترین کیک هاست، که طرفداران زیادی خصوصا در بین کودکان و کمتر کشی وجود دارد که از خورد این کیک خوشمزه لذت نبرد، از این رو قصد داریم در این مطلب به ارائه دستور پخت و طرز تهیه کیک شکلاتی با روشی امتحان شده و خاص بپردازیم که مطمئن این دستور تهیه کیک می تواند برای همه کدبانو های گرامی جذاب باشد. در ادامه با طرز پخت کیک شکلاتی همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی با روشی عالی و خوشمزه :

کیک شکلاتی انواع مختلفی دارد و اغلب افراد آن را با روش های متفاوتی تهیه می نمایند اما یکی از دستورات پخت که نتیجه ایی رضایت بخش و عالی دارد و آشپزهای ماهر آن را تست و تایید نموده اند، کیک شکلاتی قنادی بی بی است که ما نیز قصد داریم در این مطلب به معرفی آن بپردازیم. در دستور پخت  کیک شکلاتی بی بی سعی شده است بهترین روش برای پخت کیک های شکلاتی مطرح گردد تا شما نیز بتوانید در منزل و به راحتی بهترین و خوشمزه ترین کیک شکلاتی را تهیه نمایید.

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده

مواد لازم :

آرد شیرینی پزی : ۲ پیمانه
شکر : یک و نیم پیمانه
پودر کاکائو مرغوب :نصف پیمانه
پودر نسکافه :۱ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر: ۲ قاشق مربا خوری
تخم مرغ درشت : ۲ عدد
شیر : ۱ پیمانه
جوش شیرین : نصف قاشق مربا خوری
نمک : یک چهارم قاشق مرباخوری
روغن مایع : نصف پیمانه
آب جوش : نصف پیمانه
وانیل : نصف قاشق مربا خوری

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی

دستور پخت کیک شکلاتی :

برای شروع پخت کیک شکلاتی ابتدا فر را روشن نموده تا گرم شود، سپس تمامی مواد خشک از جمله آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، پودر کاکائو، پودر نسکافه و نمک را الک نموده و در ظرفی بریزید، سپس شکر را نیز به این مخلوط اضافه نموده و با قاشق هم بزنید تا یکدست شود.

ترکیب مواد برای کیک شکلاتی

حال تخم مرغ ها، شیر، روغن مایع و وانیل را در ظرفی ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

طرز پخت کیک شکلاتی

بعد از یکدست شدن مواد بالا، آنها را با مواد خشک مخلوط نموده و با همزن دستی یا دور کند همزن حدودا دو دقیقه بزنید تا مواد به خورد هم رفته و یکدست گردد.

ترکیب مواد برای کیک شکلاتیطرز تهیه کیک با کاکائو

در این مرحله از طرز تهیه کیک شکلاتی به سراغ لیوان آب جوش رفته و روی مایه کیک می ریزیم و هم می زنیم، مواد شما مقداری رقیق می شود، نگران نباشید برای تهیه کیک شکلاتی شما نیاز به این نوع مایه کیک دارید.

آموزش پخت کیک شکلاتی

قالب کیک را چرب نموده و سپس آرد پاشی نمایید و مایه تهیه شده را داخل آن بریزید.

طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی

قالب را درون فر که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه گرم شده است قرار دهید، کیک شما بعد از گذشت سی یا سی و پنج دقیقه آماده است. آن را از فر خارج نموده و بعد از گذشت ده دقیقه که حدودا خنک شد می توانید کیک را از قالب جدا نموده و در ظرف مناسب قرار دهید.

دستور پخت کیک شکلاتی سادهدستور پخت کیک شکلاتی قنادی بی بیتهیه کیک شکلاتی خوشمزه

نکات طلایی در پخت کیک شکلاتی

  • برای نتیجه گیری بهتر در پخت کیک شکلاتی بهتر است از پودر شکر استفاده نمایید، شکر دانه درشت به خوبی در مایه کیک حل نمی شود و ممکن است در هنگام پخت بوی سوختگی شکر به مشام برسد.
  • در صورتی که قصد دارید از شکر کمتری استفاده نمایید، بهتر است به همان نسبت پودر کاکائو را نیز کم کنید تا کیک شما تلخ نشود.
  • سعی کنید از مقدار دقیق مواد اولیه معرفی شده در طرز تهیه کیک شکلاتی استفاده نمایید، زیرا نقش مهمی در طعم و مزه کیک دارد.
  • حتما فر را از قبل گرم نمایید تا کیک شما به خوبی بپزد و پف آن نیز عالی شود.
  • توجه داشته باشید که در پخت تمام کیک و شیرینی ها دقت و حوصله حرف اول را می زند و اهمیت فراوانی در دستیابی به نتیجه دلخواه دارد.

مراحل پخت کیک شکلاتی

تزیین کیک شکلاتی :

حالا که با طرز پخت کیک شکلاتی آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم بعد از پخت اقدام به تزیین روی آن نمایید. تزیین کیک شکلاتی اغلب با استفاده از شکلات ذوب شده، خامه و انواع شکلات ها انجام می گیرد. در ادامه چند نمونه زیبا از تزیین کیک با شکلات های مختلف و خامه را ملاحظه می فرمایید که شما نیز با الگوبرداری از این تزیینات زیبا و شیک می توانید زیباترین کیک های شکلاتی را برای جشن تولد و مهمانی های مختلف داشته باشید.

دستور پخت کیک شکلاتی تزیین کیک با شکلات طرز تهیه کیک شکلاتی قنادی بی بی طرز پخت کیک شکلاتی درست کردن کیک شکلاتیتزیین کیک شکلاتی

همانگونه که ملاحظه نمودید با استفاده از آموزش طرز تهیه کیک شکلاتی که در این مطلب ارائه دادیم می توانید به راحتی در منزل کیک های شکلاتی خوشمزه و خوش طعمی تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. همچنین می توانید با کلیک بر روی انواع کیک و مراجعه به این صفحه از دیگر دستورات جدید و امتحان شده برای پخت انواع کیک های خوشمزه و متفاوت دیدن فرمایید. نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید