طرز تهیه ناگت مرغ خوشمزه با طعم ایده آل

0

ناگت مرغ یکی از انواع پیش غذا های خوشمزه و آماده است که نیاز به زمان زیادی برای آشپزی ندارد و امروزه خیلی از افراد ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. در این جا ما طرز تهیه ناگت مرغ خوشمزه را که خیلی سالم تر و مقوی تر و به صرفه تر از آماده آن است را ظرف مدت چند دقیقه آموزش می دهیم.

پخت ناگت مرغ لذیذ خانگی

مواد لازم

  • سینه مرغ خام ۵۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا رنده شده ۱۵۰ گرم
  • آرد سفید ۳ قاشق غذا خوری
  • پودر سوخاری ۳ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ ۲عدد
  • پیاز کوچک ۱ عدد
  • سیر ۵ حبه
  • روغن برای سرخ کردن به میزان لازم
  • نمک فلفل به میزان لازم
  • سس تند سس خردل و سس کنجد به مقدار دلخواه

طرز تهیه ناگت مرغ خوش طعم

در اولین مرحله برای تهیه ناگت مرغ خانگی سینه مرغ خام را باید چرخ کنیم یا این که در غذا ساز کمی مرغ را خورد کنیم.

طرز تهیه مرحله به مرحله ناگت مرغ خوشمزه

برای داشتن طرز پخت ناگت مرغ خوشمزه، سیر و پیاز را رنده می کنیم و آب اضافی پیاز را حتما کامل بگیریم در ادامه مرغ، سیر، پیاز، پنیر پیتزا را کامل با دست چنگ و مخلوط می کنیم یا در غذا ساز به مدت دو دقیقه خوب ترکیب و مخلوط می کنیم تا یک مایع خمیری مانند به ما بدهد.در همین مرحله می توانیم سس تند سس خردل یا سس کنجد را به میزان دلخواه را به مواد اضافه کنیم تا ناگت هایمان خوش طعم تر و لذیذ تر شوند حال مواد را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کمی سفت شود.

تهیه پخت ناگت مرغ خونگی
در ادامه آرد سفید پودر سوخاری و تخم مرغ را هر کدام در ظرف جداگانه از قبل آماده کرده و مواد ناگت را از داخل یخچال بیرون آورده و به اندازه یک گردو برداشته و با انگشت شصت کمی ان ها را پهن کنید تا به ضخامت حدودی یک سانتی متر برسد ابتدا به آرد سفید سپس تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری می غلطانیم.
طرز تهیه ناگت مرغ
در این مرحله از طرز تهیه ناگت مرغ باید روغن سرخ کردنی را در ماهیتابه به اندازه ایی می ریزیم اکه روغن روی ناگت های خوش طعممان را بگیرد زمانی که روغن کامل داغ شد ناگت های آماده کرده را داخل روغن قرار داده و حرارت آن را به اندازه ایی که شعله اش متوسط باشد تنظیم می کنیم تا ناگت ها ترد و لذیذ شوند و کامل هر دو طرف را سرخ می کنیم تا مغز پخت شوند.
مراحل تهیه ناگت مرغ خوش طعم
می توانید ناگت های خوش رنگ وخوش طعم را با سالاد ها سیب زمینی سرخ کرده انواع سس ها و به صورت ساندویچی سرو و نوش جان کنید.

طرز پخت ناگت مرغ در داخل فر

در طرز تهیه ناگت مرغ با استفاده از فر می توانیم فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنیم و روی ناگت ها را کمی با روغن اسپری می کنیم سینی را داخل فر قرار داده چندین بار آن ها را پشت و رو می کنیم تا دو طرف کامل برشته و مغز پخت شود. زمان پخت ناگت ها بستگی به ضخامتشان دارد که معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می برد.

نکته ها:

  1. برای خوش رنگ تر وخوش طعم تر شدن ناگت ها می توانیم از زعفران دم کرده هم استفاده کنیم.
  2. می توانید هنگام گرد کردن و قالب زدن اگر ناگت ها چسبنده بود دست های خود را کمی نمناک کنید تا کارتان راحت تر شود.
  3. حتما از روغن سرخ کردنی استفاده کنید تا دود نکند.
  4. می توانید ناگت های خوش طعم را قبل از سرخ کردن در فریزر نگه داری کنید تا در صورت لزوم هر وقت خواستید آن ها را سرخ و سرو کنید.
  5. برخی افراد برای درست کردن ناگت مرغ بدون پنیر پیتزا از نان تست خیس خرد شده با کمی شیر استفاده می کنند.
  6. همچنین می توانید از مرغ پخته به جای مرغ خام استفاده کنید.

طرز تهیه ناگت مرغ

در طرز تهیه ناگت مرغ می توانید درصورت نداشتن پنیر پیتزا از پنیر فتا یا پنیر گودا استفاده کنید و همراه با سس کچاپ یا سس قارچ سرو و نوش جان کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید