طرز تهیه کشک کدو

0

کشک کدو غذایی کرمانی است که دارای خواص فراوانی می باشد، کشک کدو به خاطر دارا بودن کشک سرشار از کلسیم است. کشک کدو غذایی شبیه کشک بادمجان است که شاید هرکسی آن را دوست نداشته باشد، اما می تواند برای کسانی که دوستدار کدو هستند غذایی لذیذ و متفاوت به حساب آید. در آموزش طرز تهیه کشک کدو خوش مزه خواستار توجه شما عزیزان هستیم.

مواد اصلی تشکیل دهنده ی غذای کشک کدو عبارتند از کشک، کدو، و سیر که با افزودن چاشنی های دیگر به آن طعم و مزه ی استثنایی به آن می دهیم تا مورد علاقه ی افراد با تمام سلیقه ها قرار گیرد، درست است این غذا، غذایی پر طرفدار نیست اما اکثریت آن را جزو خوراک متفاوت می دانند که برای تنوع دادن به برنامه غذایی با یک غذای سالم و مقوی و خوش مزه مسلما به سراغ آن می روند، در این مطلب آموزش طرز تهیه کشک کدو پیشکش ما به شما است.

این غذا برای افرادی که از بادمجان بدشان می آید گزینه بسیار مناسبی می باشد، کشک کدو یک غذای کرمانی می باشد که کدو با خواص فراوانی که دارد یک غذای سالم و کامل به حساب می آید از جمله خواص آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تنظیم قند خون و مفید برای بیماران دیابتی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مفید برای زخم معده و دستگاه گوارشی
  • برای فشار خون بالا
  • چربی سوزی و لاغر کننده
  • درمان کبد چرب و …

با آموزش طرز تهیه کشک کدو پا به پای ما بیایید.

دستور پخت کشک کدوی بی نظیر مواد مورد نیاز برای تهیه کشک کدو

  • به مقدار کافی سیرداغ
  • به مقدار کافی پیاز داغ
  • به مقدار کافی نعناع داغ
  • هشت عدد کدو سبز
  • به مقدار کافی زردچوبه، فلفل و نمک
  • یک پیمانه کشک
  • سی گرم مغز گردو
  • به اندازه کافی روغن

طرز تهیه کشک کدو ی خوش مزه

در مرحله اول از طرز تهیه کشک کدو، کدو ها را پوست کرده و خرد می کنید و سپس در کمی روغن تفت دهید.

طرز تهیه کشک کدو خوش طعم

در ظرف دیگری پیاز و سیر را ریز کرده و سرخ کنید و به کدو ها اضافه کنید،(شما می توانید پیاز ها را نگینی یا به هرصورت که می خواهید خرد کنید)

روش تهیه کشک کدونمک، فلفل و زرد چوبه را هم در همین مرحله از تهیه کشک کدو می افزاییم. درب ظرف را می گذاریم تا کدو ها آب بیندازند، و آرام آرام آب آن ها گرفته شود، اگر مایل باشید می توانید دو عدد گوجه فرنگی را پس از خرد کردن به غذا اضافه کنید تا هم زمان با کدو ها پخته شوند، پس از گذشت مدت زمان مشخصی کدو ها را بیرون آورده و به وسیله گوشت کوب آن ها را می کوبید تا خوب نرم شده و له شوند.

روش پخت کشک کدوی خوش مزه

پس از آن مغز گردو ها را که از قبل آماده شده خرد کرده و یا پودر گردو را به مواد به دست آمده اضافه می کنیم.

روش تهیه کشک کدو خوش طعم

کشک را نیز به آن اضافه می کنید و بگذارید خوب با هم مخلوط شوند تا غذا طعم ترکیبی خوش مزه ای پیدا کند.

طرز تهیه کشک کدو

به میزان کمی کشک دوباره به آن اضافه می کنیم و آن را در ظرفی مناسب ریخته و روی کشک کدو را با سیر داغ، پیازداغ، نعناع داغ و گردو تزیین می کنید. اگر مایل باشید می توانید مقداری از کشک را با زعفران از قبل دم شده مخلوط کنید و در تزیین غذای خوش مزه کشک کدو استفاده کنید.

چند نکته طلایی ذر طرز تهیه کشک کدو

۱- برای تهیه این غذا زمان های مختلفی گفته می شود، برخی می گویند چهل و پنج دقیقه و بعضی هم می گویند یک ربع ساعت، اما باید گفته شود که برای پخت و آماده شدن این غذا زمان های گفته شده تقریبی است و ما نمی توانیم زمان دقیقی به شما بگوییم و باید غذا جا بیفتد و هر گاه مشاهده کردید که غذا آب افتاده و همه چیز آن با هم ترکیب شده غذایتان آماده شده است.

۲- این غذا را می توان در ماه مبارک رمضان به عنوان افطار استفاده کرد.

۳- لازم به ذکر است که پیاز و سیر را نباید همزمان در روغن تفت داد سیر زودتر سرخ می شود و اگر زیاد حرارت ببیند رنگ آن کمی تیره و به غذای شما مزه تلخی می دهد.

۴- وقتی کشک را به آن اضافه می کنید حرارت زیر غذا کم باشد.

۵- در آخر نکته ای که در دستور پخت کشک کدو می توان بیان کرد این است که چون کشک مقداری نمک دارد، نمک را در پایان به آن اضافه کنید.

دستور طبخ کشک کدوی لذیذ

این هم از آموزش طرز تهیه کشک کدو که به خوبی به پایان رسید، امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید