طرز تهیه رب نارنج

0

رب نارنج یک چاشنی فوق العاده برای مزه دار کردن انواع غذاهاست. افرادی که به غذاهای ترش تمایل دارند، از طرز تهیه رب نارنج استقبال می کنند. در ادامه روش تهیه رب نارنج را به صورت کامل ارائه کرده ایم. 

رب نارنج مانند مربای بهار نارنج خوش عطر است و خواص فراوانی دارد. از این رب می توان به جای لیمو یا آبلیمو در سوپ جو، خورش کرفس و … استفاده کرد. نارنج های تازه در طرز تهیه رب نارنج بهتر عمل می کنند و خوشمزه تر هستند. به همین خاطر دستور تهیه رب نارنج را باید با نارنج های تازه امتحان کرد.

طرز تهیه رب نارنج

برای گرفتن آب نارنج باید ابتدا نارنج را با دستمال یا فرچه بشویید. این فرچه کمک می کند تا تمام ناهمواری بهار نارنج تمیز شود. بعد از شست و شو، نارنج ها را در کناری بگذارید تا خشک شوند. حالا پوست نارنج ها را با پوست کن جدا کنید. نارنج را به اندازه یک نوار دور تا دور پوست بگیرید.

 

نصف کردن نارنج

نارنج ها پوست کنده شده را به مدت ۲۴ ساعت در هوای آزاد بگذارید. این مرحله به آبگیری راحت کمک خواهد کرد. در ادامه باید نارنج ها را از وسط به دو نیمه تقسیم کنید. حالا آب هر کدام را گرفته و از صافی رد کنید تا پوست و هسته نارنج از آب آن جدا شود.

 

آب گیری نارنج

در مرحله بعدی طرز تهیه رب نارنج, آب نارنج را در ظرفی بریزید و بر روی حرارت ملایم بگذارید. حالا باید مرتب آن را هم بزنید و کف روی آن را بگیرید. مرحله اصلی برای گرفتن تلخی نارنج همین مرحله است.

 

آماده سازی رب نارنج

باید منتظر غلیظ شدن رب باشید. در حین پخت رب و غلیظ شدن از آن غافل نشوید و مرتب آن را هم بزنید. بعد از اینکه رب به غلظت دلخواه شما رسید، می توانید زیر آن را خاموش کنید. البته به طور نرمال غلظت رب به گونه ای است که دو سوم آب آن خشک شده باشد.

 

طرز تهیه رب نارنج

منتظر بمانید تا رب سرد شود. بعد از سرد شدن می توانید آن را به یخچال انتقال دهید.

نکات مهم در تهیه رب نارنج

  • آب گیری را بعد از چند روز از چیدن نارنج انجام دهید. پوست نارنج تازه دارای اسید بیشتری است.
  • برای آب گیری از آبمیوه گیری برقی کمک بگیرید. برای آبگیری، دستگاه آب انارگیر استفاده کنید.
  • اگر رب طبق اصول درست شده باشد تا سال های سال باقی خواهد ماند.

از اینکه با دستور تهیه رب نارنج همراه ما بودید، بسیار متشکریم و امیدواریم این دستور تهیه مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانید آن را در منزل تهیه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید