طرز تهیه املت فرانسوی

0

املت ها در طرز تهیه مواد مشترک و یکسانی دارند. معمولاً برای تهیه آن ها از گوجه فرنگی، تخم مرغ، قارچ و… استفاده می شود. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه املت فرانسوی کلاسیک را به شما آموزش دهیم.

املت فرانسوی از املت های ورقه ای و از نظر سبک تهیه بسیار شبیه به املت روسی است. با این وجود از نظر مواد اولیه شبیه به املت ترکیه ای می باشد. پخت این غذا مدت زمان کمی نیاز دارد و از این رو بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

مواد لازم

  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • کره: یک قاشق سوپ خوری
  • تخم مرغ: ۳ عدد

طرز تهیه املت فرانسوی خوشمزه و ایده آل

برای تهیه املت فرانسوی ابتدا تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید. به وسیله هم زن آن ها را هم بزنید. این هم زدن باید تا لحظه ی یک دست شدن سفیده و زرده تخم مرغ ادامه یابد. بهتر است برای هم زدن از چنگال استفاده کنید.

میکس تخم مرغ

اگر تمایل داشته باشید می توانید برای طرز تهیه املت فرانسوی از سایر مواد مانند سوسیس یا کالباس، گوجه فرنگی، قارچ و… استفاده کنید.

البته باید این مواد قبل از اضافه شدن تفت خورده باشند. آن گاه تابه کوچک و مناسبی بر روی حرارت قرار دهید. کره را داخل تابه بریزید. زیر شعله را کم کنید. این کره باید به تمام دیواره تابه آغشته شود. هنگامی که کره کاملاً ذوب شد، مایع را داخل تابه بریزید. حالا با چنگال آن را هم سطح کنید. برای اینکه مایع به تابه نچسبد، دسته تابه را بگیرید. مایع را به کمک دسته تابه به طور مرتب عقب و جلو کنید.

ریختن تخم مرغ در تابه

در ادامه طرز تهیه املت فرانسوی, قسمت هایی از املت که هنوز پخته نشده است را جا به جا کنید. یعنی مواد را از وسط تابه به کناره ها بریزید تا روی املت نیز مانند زیر آن پخته شود. زمان تهیه و پخت این املت بیش از یک دقیقه طول نمی کشد.

برگرداندن تخم مرغ در تابه

زمانی که زیر املت برشته و روی آن نیز کمی نرم شد، تابه را کمی کج کنید و با کفگیر نیمه املت را روی نصف دیگرش برگردانید. می توانید قبل از برگرداندن، لای این املت را با مواد دلخواه خود پر کنید. به عنوان مثال سبزی یا پنیر پیتزا اضافه کنید.

اضافه کردن سبزی به تخم مرغ

در ادامه با چنگال املت را سر بدهید. بعد از آماده شدن املت آن را در پارچه تمیزی بپیچید.

آماده سازی املت فرانسوی

طرز تهیه املت فرانسوی

املت فرانسوی شما آماده خوردن شده و می توانید آن را میل کنید. توجه داشته باشید که دستور پخت املت فرانسوی ارائه شده دستور پخت اصلی این املت است و شما می توانید سایر دستورها را نیز امتحان کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید