طرز تهیه سالاد الویه بدون مرغ خوشمزه و لذیذ

0

سالاد الویه از انواع سالادهای خوشمزه و پرطرفدار است و شما می توانید برای پذیرایی از مهمانی ها در مجالس عصرانه این نوع سالاد را در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد الویه بدون مرغ را به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم که امیدواریم از تهیه این سالاد نهایت لذت را ببرید. 

سالاد پاستا و سالاد الویه و سالاد روسی از انواع سالادهای خوشمزه و خوش طعم هستند و اگر شما تمایل دارید به عنوان پیش غذا و یا عصرانه در منزل سالادهای لذیذی را تهیه کنید بهتر است از تهیه این نوع سالادها غافل نشوید.

تزیین سالاد الویه در منزل

مواد لازم

  • سیب زمینی : ۳ عدد
  • تخم مرغ : ۵ عدد
  • خیار شور : ۳۰۰ گرم
  • ذرت : ۲۰۰ گرم
  • سس مایونز : به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد الویه بدون مرغ

برای تهیه سالاد الویه بدون مرغ ابتدا سیب زمینی ها و تخم مرغ را به خوبی بشویید سپس آن ها را به همراه مقداری آب درون قابلمه هایی جداگانه بریزید تا به خوبی پخته شوند توجه داشته باشید که آب باید روی سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را به صورت کامل بگیرد تا به خوبی پخته شوند.

آب پز کردن سیب زمینی آب پز کردن تخم مرغ
اگر تمایل دارید برای تهیه سالاد الویه از ذرت پخته یخ زده استفاده کنید بهتر است در این مرحله از طرز تهیه سالاد الویه بدون مرغ ذرت را درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا آب اضافی ذرت تبخیر شود می توانید برای تهیه سالاد الویه از کنسرو ذرت نیز استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد الویه بدون مرغ

در این مرحله از دستور تهیه سالاد الویه بدون مرغ سیب زمینی ها و تخم مرغ های پخته را درون آبکش بریزید تا سرد شوند سپس پوست تخم مرغ ها و سیب زمینی ها را بگیرید.

سیب زمینی آب پز کندن پوست تخم مرغ

سیب زمینی ها را درون ظرفی مناسب رنده کنید می توانید به جای رنده کردن سیب زمینی ها آن را به شکل مکعبی کوچک خرد کنید.

سالاد الویه بدون مرغ
تخم مرغ ها را هم رنده و یا خرد کنید.

رنده کردن تخم مرغ
خیار شور را خرد کنید و به مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید.

خرد کردن خیار شور

سپس سس مایونز را به سالاد الویه بیفزایید و همه مواد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند. بهتر است سس مایونز را در دو مرحله به سالاد اضافه کنید و در هر مرحله سالاد را هم بزنید و بچشید تا بیش از اندازه سس به سالاد اضافه نکنید.

ترکیب کردن مواد سالاد الویه
بعد از مخلوط کردن مواد سالاد با یکدیگر سالاد الویه را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مزه مواد سالاد به خورد یکدیگر برود و در نهایت سالاد الویه بدون مرغ را از درون یخچال بیرون آورید و با کمک روش های تزیین سالاد الویه برای تولد و تزیین سالاد الویه با نان تست این سالاد خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید.

تزیین سالاد الویه تزیین سالاد الویه

در این مطلب با طرز تهیه سالاد الویه بدون مرغ آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این سالاد نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید