طرز تهیه خورشت قیمه خوشمزه در منزل

0

خورشت قیمه از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ است و شما می توانید این خورشت خوشمزه را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه خورشت قیمه به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر را مشاهده خواهید کرد. 

خورشت قورمه سبزی و خورشت قیمه و خورشت کرفس از انواع خورشت های ایرانی خوشمزه و پرطرفدار هستند و اگر شما تمایل دارید غذای ایرانی لذیذ و مقوی را در منزل بپزید بهتر است از پخت این نوع خورش ها غافل نشوید.

طرز تهیه خورشت قیمه

مواد لازم برای هشت نفر

  • گوشت گوسفند قیمه ای خرد شده : ۳۰۰ گرم
  • لپه : دو پیمانه
  • پیاز بزرگ : یک عدد
  • لیمو عمانی : ۵ عدد
  • زعفران ساییده شده : یک قاشق چایخوری
  • روغن مایع : به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق سوپخوری سرپر
  • دارچین : یک قاشق چایخوری سر خالی
  • زردچوچه : یک قاشق سر خالی
  • نمک : به مقدار لازم
  • سیب زمینی خلالی شده و متوسط : چهار عدد

طرز تهیه خورشت قیمه در منزل

برای پخت خورشت قیمه ابتدا لپه را به خوبی بشویید سپس تکه های گوشت را هم بشویید و در سبدی قرار دهید تا آب اضافی آن ها خارج شود. در مرحله بعدی طرز تهیه خورشت قیمه پوست پیاز را بکنید سپس پیاز را به صورت خلالی خرد کنید. درون قابلمه ای مناسب مقداری روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیاز را درون روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله از طرز تهیه خورشت قیمه تکه های گوشت را درون روغن بریزید و اجازه دهید تا گوشت به خوبی تفت بخورد.

تفت دادن گوشت و پیاز

لپه را به گوشت اضافه کنید و مخلوط گوشت و لپه را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند.

دستور تهیه خورش قیمه

بعد از گذشت ۴ دقیقه دو پیمانه آب جوشیده به خورشت اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا خورشت روی حرارت گاز پخته شود.

اضافه کردن آب به خورشت قیمه
در مرحله بعدی طرز تهیه خورشت قیمه زعفران آب کرده را به خورشت اضافه کنید و لیمو عمانی ها را بشویید و آن ها را درون مقداری آب جوش قرار دهید تا خیس بخورند سپس با کمک چنگال چند سوراخ روی لیموهای عمانی ایجاد کنید و آن ها را ۲۰ دقیقه قبل از سرو خورشت به آن اضافه کنید.

اضافه کردن لیمو عمانی به خورش قیمه

در مرحله آخر دستور پخت خورشت قیمه سیب زمینی های خلالی شده را درون روغن سرخ کنید سپس در اواخر پخت خورشت درون تابه ای کوچک مقداری روغن بریزید و رب را درون روغن تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود.

تفت دادن رب

رب تفت داده شده را به خورشت قیمه اضافه کنید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه پودر دارچین و نمک را به خورشت بیفزایید.

طرز تهیه خورشت قیمه در منزل

خورشت را درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک سیب زمینی خلالی آن را تزیین کنید. برای تزیین زیبا و خلاقانه خورشت قیمه می توانید از روش های تزیین خورشت قیمه استفاده کنید.

تزیین خورشت قیمه

نکات طلایی برای پخت بهتر خورشت قیمه

  1. رب گوجه فرنگی مدت زمان پخت لپه و گوشت را به تاخیر می اندازد بنابراین بهتر است رب را در اواخر پخت خورش به آن اضافه کنید.
  2. پودر دارچین را بهتر است در مرحله پایانی به خورشت قیمه اضافه کنید و اگر در ابتدای پخت خورش قیمه پودر دارچین را به آن بیفزایید رنگ خورشت تیره می شود.
  3. استفاده از زعفران در پخت خورش قیمه اختیاری است و می توانید برای ایجاد طعم ایده آل خورشت قیمه از ادویه هایی نظیر فلفل سیاه و زردچوبه و نمک استفاده کنید.
  4. لیمو عمانی ها را ۲۰ دقیقه قبل از سرو خورشت به آن اضافه کنید زیرا زود انداختن لیمو درون خورشت قیمه باعث تلخی آن می شود.

تزیین خورشت قیمه

در این مطلب با طرز تهیه خورشت قیمه آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذای بی نظیر و خوش طعم نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید