طرز تهیه بورانی لبو خوشمزه به همراه فوت و فن های طلایی

0

بورانی لبو از انواع پیش غذاهای محبوب زمستانی و اصیل ایرانی است که دارای رنگ و طعم بی نظیری است و شما می توانید این نوع پیش غذا را برای پذیرایی از مهمان ها در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه بورانی لبو به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل را مشاهده خواهید کرد. 

بورانی اسفناج و بورانی لبو از انواع پیش غذاهای خوشمزه و پرطرفدار هستند و اگر شما تمایل دارید پیش غذایی با طعم متفاوت در منزل تهیه کنید بهتر است از تهیه این نوع پیش غذاهای سالم و مقوی غافل نشوید. توجه داشته باشید که می توانید بورانی لبو و بورانی اسفناج را به عنوان وعده اصلی غذا نیز میل کنید.

دستور تهیه بورانی لبو

مواد لازم

  • شکر ( اختیاری ) : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • پودر سیر : ۱ قاشق مرباخوری
  • ماست خامه ای و چکیده : یک لیوان
  • لبو بزرگ : دو عدد
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه بورانی لبو در منزل

برای تهیه بورانی لبو ابتدا لبوها را به خوبی بشویید و پوست آن ها را بکنید سپس لبوها را به همراه مقدار کمی شکر و مقداری آب درون قابلمه ای مناسب بریزید تا پخته و نرم شوند و آب آن ها خشک شود سپس لبوهای پخته شده را درون ظرف مناسبی قرار دهید و اجازه دهید تا لبوها خنک شوند.

پختن لبو
در مرحله بعدی طرز تهیه بورانی لبو می توانید برای میکس کردن مواد بورانی لبوها را به همراه ماست و پودر سیر و نمک درون میکسر و یا غذاساز بریزید سپس این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا به شکل پوره در آیند و برای سرو آماده شوند.

تزیین بورانی لبو

فوت و فن های طلایی برای تهیه بورانی لبو

  1. بسته به ذائقه خود می توانید از میزان ماست بیشتر و یا کمتری برای تهیه بورانی لبو استفاده کنید.
  2. در دستور تهیه بورانی لبو می توانید از خامه نیز استفاده کنید که در این صورت باید نمک را از دستور تهیه بورانی حذف کنید و از میزان شکر بیشتری استفاده کنید.
  3. توجه داشته باشید که هر چقدر از خامه و یا ماست بیشتری در تهیه بورانی استفاده کنید رنگ آن روشن تر می شود و هر چقدر میزان لبو استفاده شده در تهیه بورانی لبو بیشتر باشد رنگ بورانی تیره تر می شود.روش تهیه بورانی لبو
  4. می توانید بورانی لبو را در تن های تیره و یا روشن تهیه کنید و از آن برای تزیین انواع غذاها استفاده کنید.
  5. برای تهیه بورانی لبو بهتر است از ماست شیرین استفاده کنید تا طعم بورانی خاص و بهتر شود.
  6. استفاده از شکر در دستور تهیه بورانی لبو اختیاری است زیرا شیرینی و طعم خود لبو برای تهیه بورانی کافی است.

طرز تهیه بورانی لبو

در این آموزش با طرز تهیه بورانی لبو در منزل آشنا شدید که این نوع بورانی به دلیل رنگ و ظاهر بی نظیری که دارد می تواند زینت بخش سفره شما باشد. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسر و پیش غذا به بخش دسرها مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید