طرز تهیه سوپ جو قرمز خوشمزه به روش رستوران ها

0

سوپ جو قرمز از انواع سوپ های خوشمزه و پرطرفدار در رستوان ها است و شما می توانید این نوع سوپ کلاسیک و رستورانی را به راحتی در منزل بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سوپ جو قرمز به سبک رستوران ها را به شما عزیزان آموزش می دهیم. 

سوپ تره فرنگی و سوپ جو قرمز و سوپ ساده از انواع سوپ های مقوی و خوش طعم هستند و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس و مهمانی های مختلف این نوع سوپ ها را در منزل بپزید.

تزیین سوپ جو

مواد لازم

  • جو پرک شده : ۳/۴ پیمانه
  • آب مرغ ک ۷ تا ۸ پیمانه
  • هویج : سه عدد
  • پیاز : دو عدد
  • آرد : دو قاشق غذاخوری
  • جعفری خشک شده : یک قاشق غذاخوری
  • آبلیمو : دو قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی : ۱/۵ قاشق غذاخوری
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  • پودر سیر و ادویه کاری : ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه سوپ جو قرمز در منزل

برای پخت سوپ جو قرمز به سبک رستوران ابتدا آب مرغ را تهیه کنید. برای درست کرن آب مرغ استخوان های مرغ را به همراه یک عدد پیاز و یک عدد هویج و مقداری زعفران و سیر و نمک و زردچوبه و ۲٫۵ لیتر آب درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا استخوان های مرغ پخته شوند بعد از اینکه استخوان های مرغ نرم و پخته شد آب مرغ را درون صافی بریزید و در گوشه ای قرار دهید.
در مرحله بعدی طرز تهیه سوپ جو قرمز باقی مانده هویج و پیاز را به صورت ریز خرد کنید همچنین می توانید برای پخت سوپ جو قرمز هویج و پیاز را رنده کنید سپس پیاز و هویج خرد شده را به همراه آب مرغ و جو پرک شده درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب مرغ به دمای جوش برسد بعد از اینکه آب مرغ به دمای جوش رسید حرارت شعله گاز را کم کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا سوپ به مدت ۳۰ دقیقه پخته شود. جو خود به خود به سوپ لعاب می دهد ولی شما می توانید برای غلظت بیشتر سوپ جو یک قاشق غذاخوری آرد را در یک لیوان آب سرد حل کنید سپس آرد حل شده را به سوپ جو اضافه کنید.

سوپ جو
در این مرحله از طرز تهیه سوپ جو قرمز جعفری خشک شده و ادویه ها را به سوپ جو اضافه کنید و اجازه دهید تا سوپ دوباره به دمای جوش برسد و آرد پخته شود سپس رب گوجه فرنگی و آبلیمو را به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید تا سوپ به خوبی جا بیفتد و غلیظ شود. سوپ جو پخته شده را درون ظرف مناسبی برای سرو بکشید سپس با کمک روش های تزیین سوپ جو این سوپ مجلسی و خوش طعم را به زیبایی تزیین کنید.

دستور تهیه سوپ و قرمز

نکات طلایی برای پخت بهتر سوپ جو قرمز

  1. در صورت تمایل می توانید در پخت سوپ جو از گوشت مرغ ریش ریش شده نیز استفاده کنید.
  2. می توانید در پخت سوپ جو برای ایجاد طعم و مزه بهتر از ساقه کرفس و قارچ استفاده کنید.
  3. سوپ جو قرمز را می توانید با شیر و یا خامه نیز بپزید که در این صورت سوپ شما مقوی و مجلسی تر می شود.
  4. می توانید برای تزیین سوپ جو از زرشک تازه و انواع سبزیجات استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ جو قرمز

در این آموزش با طرز تهیه سوپ جو قرمز آشنا شدید که امیدواریم از پخت این سوپ خوشمزه و خوش طعم نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید