طرز تهیه سس گوجه فرنگی خوشمزه و خوش رنگ در منزل

0

سس گوجه فرنگی یا همان سس کچاپ از انواع سس های پرطرفدار و محبوب است که در هنگام سرو فست فودها و غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید این سس خوشمزه و خوش طعم را در منزل به راحتی درست کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سس گوجه فرنگی را با ساده ترین روش به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

سس کارامل و سس گوجه فرنگی و سس قارچ از انواع سس های خوشمزه و پرطرفدار هستند و بهتر است کدبانوهای عزیز این نوع سس های خوش طعم را در منزل به صورت بهداشتی و سالم تهیه کنند.

طرز تهیه سس کچاپ خانگی

مواد لازم

  • گوجه فرنگی : ده عدد
  • روغن زیتون : سه قاشق غذاخوری
  • سرکه بالزامیک و یا سرکه سفید : سه قاشق غذاخوری
  • سیر : شش حبه
  • فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • ادویه های دلخواه : به مقدار لازم

طرز تهیه سس گوجه فرنگی در منزل

برای تهیه سس گوجه فرنگی ابتدا گوجه ها را به خوبی بشویید سپس با کمک یک چاقوی تیز از قسمت پایین گوجه ها را به صورت + برش بزنید.

برش دادن گوجه فرنگی

در مرحله بعدی طرز تهیه سس گوجه فرنگی درون یک قابلمه آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس گوجه فرنگی ها را درون آب جوشیده قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا گوجه فرنگی ها کمی پخته و نرم شوند.

پختن گوجه فرنگی

گوجه ها را از درون قابلمه خارج کنید و بعد از خنک شدن آن ها پوست گوجه ها را بگیرید.

گرفتن پوست گوجه

گوجه فرنگی ها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید سپس گوجه فرنگی ها را به همراه چهار حبه سیر درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و درب قابلمه را ببندید تا گوجه ها به خوبی پخته شوند.

مراحل تهیه سس گوجه فرنگی
در این مرحله از طرز تهیه سس گوجه فرنگی بعد از مدت زمان ذکر شده گوجه ها را درون صافی بریزید و با پشت قاشق گوجه فرنگی ها را به خوبی فشار دهید.

ریختن گوجه پخته شده درون صافی

سپس آب گوجه صاف شده را به همراه ۲ حبه سیر درون یک قابلمه تمیز و مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه سرکه و فلفل و نمک و روغن زیتون و ادویه های دلخواه خود را به سس گوجه فرنگی بیفزایید و بعد از رسیدن سس به غلظت مناسب قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

سس گوجه فرنگی خوشرنگ

سس را درون بطری های درب دار شیشه ای بریزید و درب بطری ها را به خوبی ببندید و بطری های حاوی سس را درون آب در حال جوش به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده بطری ها را از درون آب جوش بیرون آورید و بعد از خنک شدن آن ها را درون یخچال قرار دهید.

سس کچاپ طرز تهیه سس گوجه فرنگی در منزل
در این مطلب با طرز تهیه سس گوجه فرنگی در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این سس خوشمزه و خوشرنگ نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسرها کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید