طرز تهیه پاستا میگو ایتالیایی غذای فرنگی خوشمزه

0

پاستا از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و پرطرفدار است که می توانید آن را با روش های مختلفی بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه پاستا میگو را با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم. 

پاستا با سس آلفردو و پاستا میگو و جامبو از انواع غذاهای مناسب برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی هستند و اگر شما از آن دسته از خانم هایی هستید که به پخت غذاهای فرنگی در منزل علاقه مند هستید بهتر است از پخت این غذاهای خوشمزه و لذیذ غافل نشوید.

طرز تهیه پاستا با میگو

مواد لازم

  • ماکارونی رشته ای : ۱/۲ بسته
  • قارچ : ۲۰۰ گرم
  • میگو : ۲۰۰ گرم
  • کره : دو قاشق غذاخوری
  • خامه : سه قاشق غذاخوری
  • سیر : دو حبه
  • جعری و ریحان خرد شده : ۱ قاشق غذاخوری
  • آب جوش و یا شیر : ۱/۲ پیمانه
  • فلفل قرمز : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • پیاز : یک عدد

طرز تهیه پاستا میگو ایتالیایی

برای پخت پاستا میگو ایتالیایی ابتدا میگوها را تمیز کنید سپس رگ پشت آن ها را خارج کنید.

تمیز کردن میگو

پیاز را خرد کنید و درون ظرف مناسبی بریزید سپس میگوهای تمیز شده را به مدت ۶۰ دقیقه درون پیاز بخوابانید تا بوی بد میگوها گرفته شود.

خواباندن میگو در پیاز
در این مرحله از طرز تهیه پاستا میگو قارچ ها را خرد کنید.

خرد کردن قارچ

درون تابه ای مناسب کره را بریزید و قارچ های خرد شده را با حرارت زیاد شعله گاز تفت دهید و با کمک دستمالی تمیز کره و آب اضافه قارچ های تفت داده شده را بگیرید.

تفت دادن قارچ

میگوها را درون مقداری روغن به همراه فلفل قرمز و نمک تفت دهید تا رنگ میگوها عوض شود.

میگو تفت داده شده

دو قاشق غذاخوری کره درون تابه آب کنید سپس سیر را تفت دهید و خامه را به سیر اضافه کنید و ۱/۲ پیمانه آب جوش به خامه اضافه کنید توجه داشته باشید که خامه نباید ببرد و مخلوط خامه و سیر را به خوبی هم بزنید تا سس پاستا یکدست شود سپس میگو و سبزیجات و قارچ را به مخلوط سس اضافه کنید و هم بزنید و اگر سس پاستا سفت به نظر می رسید مقداری آب به آن اضافه کنید و اگر سس شل بود اجازه دهید تا آب آن تبخیر شود.

طرز تهیه پاستا با میگو
در این مرحله از طرز تهیه پاستا میگو درون ظرفی که درازای آن به اندازه ماکارونی است مقداری آب بریزید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس نمک و روغن را به آب اضافه کنید و ماکارونی ها را به صورت مرتب درون ظرف قرار دهید ( توجه داشته باشید که در زمان هم زدن نباید ترتیب منظم ماکارونی ها به هم بخورد تا در زمان سرو ظاهر پاستا میگو زیباتر به نظر برسد) و بعد از گذشت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه ظرف را از روی حرارت گاز بردارید و در کنار ظرفشویی ظرف پاستا را به صورت کج قرار دهید و آب سرد را روی پاستا بریزید تا آب سرد جایگزین آب گرم شود و لعاب پاستا خارج شود.

ریختن ماکارونی در آب جوش

پاستا ها را درون ظرف بریزید و در وسط پاستا سس میگو و قارچ را بریزید و این غذای خوشمزه فرنگی را میل کنید.

پاستا با میگو

طرز تهیه پاستا میگو با قارچ

در این مطلب با طرز تهیه پاستا میگو خوشمزه و لذیذ آشنا شدید که امیدواریم از طعم این غذای فرنگی بی نظیر نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع غذای فرنگی کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید