طرز تهیه ژله انار مخصوص شب یلدا به همراه تزیینات

0

ژله انار از انواع ژله های پرطرفدار است که در شب یلدا مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید به راحتی این ژله خوشمزه را در منزل تهیه کنید سپس آن را به روش های مختلف تزیین نمایید. در ادامه این مطلب طرز تهیه ژله انار به همراه روش های تزیین ژله انار را در اختیار کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم.

ژله از انواع خوراکی هایی است که برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس مختلف می توانید از آن استفاده کنید. ژله خرده شیشه و ژله انار و ژله بستنی از انواع دسرهای مناسب برای پذیرایی از مهمانی ها هستند و شما می توانید در صورت تمایل یکی از این ژله ها را تهیه کنید و پذیرایی باشکوهی را از مهمان هایتان داشته باشید.

طرز تهیه ژله انار مخصوص شب یلدا

مواد لازم

  • انار بزرگ و دانه شده : ۱۰ عدد
  • آب : ۱/۲ فنجان
  • پتکین مایع و یا ۱ بسته پتکین خشک
  • آبلیمو : ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر : ۶ فنجان

طرز تهیه ژله انار در منزل

ابتدا انار ها را دانه کنید.

ژله انار

ژله انار خوشمزه و خوش طعم روش دانه کردن انار دانه کردن انار

سپس دانه های انار و آب را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت گاز قرار دهید تا دانه های انار بجوشند و نرم شوند. در مرحله بعدی طرز تهیه ژله انار یک صافی بزرگ را روی قابلمه ای مناسب قرار دهید سپس اطراف و کف صافی را با کمک دستمال نازک و تمیزی بپوشانید و دانه های انار را روی دستمال بریزید و چهار گوشه دستمال را بگیرید و سعی کنید با کمک فشار دادن عصاره دانه های انار را به خوبی بگیرید تا ۴ فنجان آب انار بدست آورید توجه داشته باشید اگر میزان آب انار از ۴ فنجان کمتر بود بایستی مقداری آب به آن اضافه کنید.

گرفتن آب انار
اگر در طرز تهیه ژله انار از پتکین مایع استفاده می کنید باید آب لیمو و آب انار و شکر را درون قابلمه ای مناسبی بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید تا محلول به دمای جوش برسد سپس پتکین مایع را به محلول ژله اضافه کنید و دوباره اجازه دهید تا مایع دوباره به دمای جوش برسد و در این حالت به مدت یک دقیقه صبر کنید و مایع را به صورت یکنواخت هم بزنید.
اگر در طرز تهیه ژله انار از پتکین خشک استفاده می کنید باید آب لیمو و آب انار و پتکین خشک را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مخلوط مواد به دمای جوش برسند و پتکین به خوبی در آب انار حل شود سپس شکر را به به مایع ژله بیفزایید و اجازه دهید تا مایع به دمای جوش برسد و تا ۲ دقیقه صبر کنید و مایع ژله را در حین جوشیدن به خوبی هم بزنید تا شکر در آب انار حل شود.

اضافه کردن شکر به مخلوط آب انار
در مرحله بعدی دستور تهیه ژله انار ظرف های شیشه ای تمیز و داغ را با کمک ژله انار پر کنید توجه داشته باشید که بهتر است لبه ظرف ها کمی خالی باشد سپس ظرف های شیشه ای پر شده از مایع ژله انار را درون قابلمه ای بزرگی قرار دهید و با کمک آب جوش قابلمه را پر کنید سپس قابلمه را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و شیشه های پر شده را از درون قابلمه بیرون آورید و دو روز قبل از استفاده شیشه ها را درون حوله بپیچانید تا به خوبی خنک شوند.

ژله انار

ایده هایی برای تزیین ژله انار

برای تهیه ژله انار روش های مختلفی وجود دارد و شما می توانید این ژله پرطرفدار را برای شب یلدا در منزل تهیه کنید سپس با کمک روش های خلاقانه ژله انار را تزیین کنید. در ادامه ایده هایی برای تزیین ژله انار را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با کمک این ایده های جالب بتوانید ژله انار را به زیباترین شکل ممکن تزیین کنید.

تزیین زیبا و شیک ژله انار دستور تهیه ژله انار در منزل تزیین ژله انار تزیین ژله انار در منزل ژله انار قالبی تزیین ساده ژله انار ژله انار خوشمزه ژله انار قالبی زیبا و شیک تزیین ژله انار دو رنگ ژله انار قالبی دو رنگ ژله انار قرمز و سفید ژله انار توپی طرز تهیه ژله انار در خانه ژله انار خوشمزه و خوش طعم ژله انار تزیین ژله انار

در این مطلب با طرز تهیه ژله انار و روش های تزیین آن آشنا شدید که امیدواریم از تهیه و تزیین این ژله خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسرها کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید