طرز تهیه پنکیک ساده و خوش طعم

0

پنکیک از انواع کیک های گرد و نازک است که شما می توانید این نوع کیک را در منزل با استفاده از تابه بپزید. پنکیک ها انواع مختلفی دارند و در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با طرز تهیه پنکیک ساده در منزل با ساده ترین روش آشنا سازیم. 

پنکیک ها بیشتر نوعی نان محسوب می شوند و شما می توانید پنکیک ها را به همراه انواع مربا نظیر مربای توت فرنگی و مربای سیب و انواع شربت و …. میل کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه پنکیک ساده در منزل

مواد لازم

  • تخم مرغ : یک عدد
  • شکر : یک قاشق غذاخوری
  • کره نرم شده : نصف قاشق غذاخوری
  • شیر : یک و نیم پیمانه
  • آرد : یک و نیم پیمانه
  • کشمش : به مقدار لازم
  • بیکینگ پودر : یک قاشق غذاخوری
  • آرد : یک و نیم پیمانه

طرز تهیه پنکیک ساده در منزل

برای تهیه پنکیک ابتدا درون ظرفی مناسب کره و شیر و تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط نمایید.

مخلوط شیر و کره و تخم مرغ
آرد و بیکینگ پودر و شکر و نمک را الک کنید سپس این مواد خشک را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید و مخلوط آرد را به مخلوط تخم مرغ اضافه نمایید و با کمک همزن مایه پنکیک را هم بزنید تا یکدست و نرم شود و در صورت تمایل کشمش را به مایه پنکیک اضافه کنید.

مخلوط آرد و مایه پنکیک
در مرحله بعدی طرز تهیه پنکیک ساده بعد از آماده کردن مایه پنکیک کره را درون تابه ای مناسب بریزید سپس تابه را روی شعله گاز با حرارت متوسط قرار دهید تا کره ذوب شود.

ذوب کردن کره
بعد از ذوب شدن کره یک چهارم از مایه پنکیک را درون تابه بریزید و مایه پنکیک را به مدت سه دقیقه حرارت دهید.

ریختن مایه پنکیک درون تابه

بعد از پف کردن مایه پنکیک طرف دیگر آن را برگردانید و به مدت دو دقیقه طرف دیگر را حرارت دهید تا قهوه ای رنگ شود سپس پنکیک را از درون تابه بیرون آورید و باقی مانده مایه پنکیک را به روشی که ذکر شد درون تابه سرخ کنید.

پنکیک ساده پنکیک ساده

روش تهیه پنکیک ساده در منزل

در این مطلب با طرز تهیه پنکیک ساده و خوش طعم در منزل با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نوع کیک نازک و خوش طعم نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع شیرینی و کیک های مختلف به بخش کیک و شیرینی مجله سیروان مراجعه کنید.
نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید