طرز تهیه خورشت آلو اسفناج خوشمزه و لذیذ در منزل

0

خورش آلو اسفناج از انواع خورشت های سنتی و معروف ایرانی است. این خورش طعم لذیذ و بی نظیری دارد و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس رسمی و دورهمی های خانوادگی این نوع خورشت را در منزل بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه خورشت آلو اسفناج را مشاهده خواهید کرد. 

خورشت کرفس و خورشت آلو اسفناج و خورش قرمه سبزی از انواع خورشت های مجلسی ایرانی هستند و بهتر است کدبانوهای عزیز این خورشت های مقوی را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

خورش آلو اسفناج خوشمزه

مواد لازم

  • اسفناج : ۲ کیلو گرم
  • گوشت خورشتی : ۴۰۰ گرم
  • پیاز متوسط : ۱ عدد
  • آلو خورشتی : به ازای هر نفر ۲ عدد
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • زردچوبه : به مقدار لازم

مواد لازم برای پخت خورش آلو اسفناج

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج

برای تهیه این خورش ابتدا پیازها را به صورت ریز خرد کنید سپس پیازهای خرد شده را درون قابلمه ای مناسب تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

تفت دادن پیاز

در مرحله بعدی طرز تهیه خورشت آلو اسفناج گوشت خورشتی را به پیازها اضافه کنید و گوشت را تفت دهید سپس زردچوبه را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و اجازه دهید گوشت و پیاز به مدت چند دقیقه با زردچوبه تفت بخورند سپس چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید تا گوشت نیم پز شود.

تفت دادن گوشت
اسفناج ها را پاک کنید و آن ها را بشویید.

پاک کردن اسفناج

اسفناج ها را خرد کنید و درون تابه ای مناسب بریزید و اجازه دهید تا آب اسفناج ها کشیده شود سپس ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری روغن به اسفناج ها اضافه کنید و اجازه دهید تا اسفناج ها به خوبی سرخ شوند.

خرد کردن اسفناج

اسفناج ها را به گوشت نیم پز شده اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید خورشت به خوبی جا بیفتد. در ۲۰ دقیقه آخر پخت خورشت آلوها را بشویید سپس آن ها را به خورشت اضافه کنید.

روش پخت خورشت آلو اسفناج

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه از اضافه کردن آلوها خورشت را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید و به کمک روش های تزیین خورشت آن را تزیین کنید سپس خورشت اسفناج را به همراه پلو زعفرانی میل کنید.

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج

فوت و فن های طلایی برای پخت خورشت آلو اسفناج

۱٫ خورشت آلو اسفناج نباید آب زیادی داشته باشد بنابراین بهتر است در ابتدای پخت به مقداری که لازم است آب به خورشت اضافه کنید. توجه داشته باشید که افزودن آب در اواسط پخت خورشت باعث بد طعم شدن آن می شود.
۲٫ آلوها را در ۲۰ دقیقه آخر به خورشت اضافه کنید تا له نشوند.
۳٫ بهتر است اسفناج را به خوبی سرخ کنید تا خورشت جا بیفتد و خوشرنگ و خوشمزه شود.
۴٫ اگر تمایل دارید ارزش غذایی این خورشت بیشتر باشد بهتر است اسفناج ها را کم سرخ کنید که در این صورت خورشت سبز رنگ می شود و ممکن است طعم مطلوبی نداشته باشد.
۵٫ می توانید برای ایجاد طعم ایده آل در خورشت آلو اسفناج مقداری زعفران به آن اضافه کنید.
۶٫ در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از گوشت خورشتی از گوشت مرغ در طرز تهیه خورشت آلو اسفناج استفاده کنید.

خورش آلو اسفناج

در این آموزش با طرز تهیه خورشت آلو اسفناج در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این خورش ایرانی پرطرفدار و لذیذ در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.
نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید