طرز تهیه سالاد روسی خوشمزه و خوش طعم

0

سالاد از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار است که با سبزیجات و ادویه ها و سس های مختلف تهیه می شود و شما می توانید از انواع سالادها در مهمانی ها و مجالس مختلف به عنوان پیش غذا برای پذیرایی از مهمان هایتان استفاده کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد روسی را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم. 

سالاد پاستا و سالاد روسی و سالاد مکزیکی از انواع سالادهای خوش طعم هستند و اگر شما تمایل دارید سالادها با ارزش غذایی بالا را در برنامه غذایی خود قرار دهید بهتر است این سالادها را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه سالاد روسی

مواد لازم

  • نخود فرنگی : یک لیوان
  • سیب زمینی متوسط : سه عدد
  • هویج : چهار عدد
  • تخم مرغ : ۵ عدد
  • پیازچه : به میزان لازم
  • شوید تازه : به میزان لازم
  • سس مایونز : سه قاشق غذاخوری
  • خیارشور متوسط : ۵ عدد

طرز تهیه سالاد روسی در منزل

ابتدا هویج و سیب زمینی را به همراه مقداری آب درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا سیب زمینی و هویج آب پز شوند.

آب پز کردن سیب زمینی و هویج

در مرحله بعدی طرز تهیه سالاد روسی تخم مرغ ها را درون قابلمه ای دیگر به همراه مقداری آب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا تخم مرغ ها آب پز شوند.

طرز تهیه سالاد روسی

بعد از آب پز شدن سیب زمینی و هویج آن ها را درون آبکش بریزید سپس پوست سیب زمینی ها را بگیرید و سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کنید. هویج پخته شده را هم به صورت نگینی خرد کنید سپس خیارشور و کالباس را هم به صورت نگینی خرد نمایید.

خرد کردن هویج و سیب زمینی و کالباس و خیارشور

شوید تازه را پاک کنید و بشویید و بعد از خشک شدن شوید آن را ساطوری کنید. پیازچه را هم به شکل حلقه ای خرد کنید.

خرد کردن شوید و پیازچه

در این مرحله از دستور تهیه سالاد روسی پوست تخم مرغ آب پز را بکنید سپس تخم مرغ را خرد کنید.

پوست کندن تخم مرغ
نخود فرنگی را درون صافی بریزید.

دستور تهیه سالاد روسی
در مرحله آخر دستور تهیه سالاد روسی مواد خرد شده سالاد را درون ظرفی مناسب بریزید سپس همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط کردن مواد سالاد روسی

مقداری آب به سس مایونز بیفزایید تا سس رقیق شود سپس فلفل و نمک را به اندازه دلخواه به سس اضافه کنید و سس مایونز را به مواد خرد شده سالاد اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با سس مایونز مخلوط کنید.

مخلوط کردن سالاد روسی با سس مایونز

ظرف سالاد را به مدت ۱۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده سالاد را از درون یخچال بیرون آورید و در ظرف مناسبی برای سرو بریزید و با کمک روش های تزیین سالاد الویه این سالاد خوشمزه را تزیین کنید.

طرز تهیه سالاد روسی خوشمزه

روش تهیه سالاد روسی در خانه

در این مطلب با طرز تهیه سالاد روسی در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این سالاد در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع سالادها به بخش دسرها مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید