طرز تهیه شارلوت دسری خوشمزه و پرطرفدار به همراه نکات طلایی

0

شارلوت از انواع دسرهایی است که از دو جزء تشکیل شده است و یک جزء این دسر شامل انواع رولت و کیک و بیسکویت است و جزء دیگر این دسر شامل انواع پودرهای میوه و ژله و کرم می باشد. در ادامه این مطلب طرز تهیه شارلوت را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم. 

دسرها انواع مختلفی دارند و از پرطرفدارترین انواع دسرها می توان به دسر مگنولیا و شارلوت و دسر پلمبیر اشاره کرد و اگر شما تمایل دارید برای پذیرایی از مهمان هایتان دسری مجلسی را در منزل تهیه کنید بهتر است از تهیه این دسرها غافل نشوید.

تزیین دسر شارلوت

مواد لازم

  • شیر : ۱٫۵ پیمانه
  • رولت : یک عدد
  • مارمالاد : به مقدار لازم
  • تخم مرغ : شش عدد
  • خامه صبحانه : ۲۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین : سه قاشق سوپخوری
  • شکر : ۱٫۵ پیمانه
  • آب : یک پیمانه
  • وانیل و یا رنده پوست پرتقال: ۱/۸ قاشق چایخوری
  • پنیر خامه ای : یک بسته

طرز تهیه شارلوت در منزل

برای طرز تهیه دسر شارلوت ابتدا رولت پخته شده و داغ را به کمک پارچه ای تمیز رول کنید سپس رولت را به مدت ۱۲۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود و بعد از مدت زمان ذکر شده رولت را از یخچال بیرون آورید و مارمالاد با طعم دلخواه را روی سطح رولت بمالید و دوباره رولت را رول کنید و به مدت ۱۲۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا مارمالاد به خوبی به خورد رولت برود .

دستور تهیه دسر شارلوت

بعد از مدت زمان ذکر شده رولت را از یخچال بیرون آورید و برش بزنید.

برش زدن رولت

در مرحله بعدی طرز تهیه شارلوت درون کاسه پیرکس مناسبی را با کمک سفلون بپوشانید سپس برش های رولت را درون کاسه به صورتی بچینید که در بین آن ها قسمت خالی وجود نداشته باشد و در صورت وجود روزنه بین رولت ها قسمت های خالی را با کمک برش رولت پر کنید.
برای تهیه کرم مخصوص شارلوت تخم مرغ و شکر و وانیل را درون ظرف مناسبی بریزید و این مواد را با کمک همزن هم بزنید تا حجم آن ها دو برابر شود سپس پودر ژلاتین را در آب سرد به روش بن ماری حل کنید و شیر را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه کرم شارلوت خامه صبحانه را درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک چمگال خامه را هم بزنید تا باز شود سپس خامه را هم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید تا با یکدگر ترکیب شوند سپس ژلاتین سرد و حل شده را به مایه کرم اضافه کنید و کرم شارلوت را درون یخچال قرار دهید تا نیم بند شود و بعد از اینکه کرم نیم بند شد آن را از درون یخچال بیرون آورید و کرم شارلوت را روی برش های چیده شده رولت در ظرف بریزید.

کرم شارلوت

ظرف دسر را درون یخچال قرار دهید تا دسر خودش را به خوبی بگیرد و بعد از آماده شدن دسر آن را از درون یخچال بیرون آورید و دسر شارلوت را تزیین کنید.

طرز تهیه شارلوت

نکات طلایی برای طرز تهیه دسر شارلوت

۱٫ توجه داشته باشید که هر چقدر برش های رول در طرز تهیه شارلوت کوچکتر باشند دسر شارلوت زیباتر به نظر می رسد.
۲٫ در صورت تمایل می توانید در طرز تهیه شارلوت به کرم شارلوت آناناس خرد شده٬ موز و گردو خرد شده٬ توت فرنگی اسلایس شده اضافه کنید.
۳٫ به جای استفاده از کرم مخصوص شارلوت می توانید از خامه شیرین شده به مقدار یک پیمانه در طرز تهیه شارلوت استفاده کنید. برای تهیه خامه شیرین شده ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید سپس سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا پف کند و شکر و وانیل را به همان اندازه ای که ذکر شد به زرده بیفزایید سپس با کمک همزن مخلوط زرده و شکر را هم بزنید توجه داشته باشید که برای تهیه خامه مخصوص شارلوت باید پودر ژلاتین را به صورت داغ به مخلوط زرده و شکر اضافه کنید سپس خامه را به صورت جداگانه درون ظرفی مناسب فرم دهید و سفیده تخم مرغ زده شده را به خامه اضافه کنید و با کمک لیسک مخلوط خامه و سفیده را هم بزنید سپس مخلوط خامه و سفیده را به مخلوط خنک شده زرده تخم مرغ اضافه کنید. اگر تمایل دارید خامه مورد استفاده در شارلوت کاکائویی باشد می توانید مقداری پودر کاکائو الک شده به خامه اضافه کنید و مخلوط خامه و پودر کاکائو را به صورت دورانی با کمک لیسک هم بزنید. همچنین در صورت تمایل می توانید دور تا دور دسر شارلوت را به کمک میوه و خامه فرم گرفته شده تزیین کنید.

مراحل تهیه شارلوت با خامه
۴٫ در طرز تهیه شارلوت می توانید از مارمالادهای مختلف نظیر مارمالاد هویج و مارمالا توت فرنگی و مارمارلاد زردآلو و …. استفاده کنید.

طرز تهیه دسر شارلوت در منزل

در این مطلب با طرز تهیه شارلوت در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر خوشمزه و مجلسی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسرها کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید