طرز تهیه مربای سیب و هویج خوشمزه و خوش طعم

0

مربای سیب و هویج طعمی بی نظیر و دوست داشتنی دارد و شما می توانید این مربای خوش طعم را در منزل به راحتی بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای سیب و هویج را با ساده ترین روش به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم. 

مربا از انواع خوراکی های خوشمزه است که معمولا در وعده صبحانه میل می شود و در پخت مربا از میوه های مختلف استفاده می شود. مربای سیب و مربای سیب و هویج و مربای بالنگ از انواع مرباهای خوشمزه هستند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که تمایل دارید با میوه های مختلف مربا بپزید بهتر است از پخت این مرباهای خوشمزه و لذیذ در منزل غافل نشوید.

مربا سیب و هویج

مواد لازم

  • سیب : ۵۰۰ گرم
  • هویج : دو کیلوگرم
  • شکر : دو کیلوگرم
  • آب لیمو : یک استکان (در صورت تمایل می توانید از آب نارنج به اندازه ۱٫۵ استکان نیز در پخت این مربا استفاده کنید).
  • پوست نارنج رنده شده : ۱/۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای سیب و هویج خوشمزه و خوش طعم

برای تهیه مربای سیب و هویج ابتدا پوست هویج را به صورت نازک بگیرید سپس سیب را به صورت چهار قاچ برش بزنید ولی پوست سیب را نگیرید. در مرحله بعدی طرز تهیه مربای سیب و هویج درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید حرارت گاز را روی شعله متوسط قرار دهید و یک لیوان شکر به مخلوط سیب و هویج اضافه کنید سپس آب لیمو و یا آب نارنج را هم به مخلوط سیب و هویج اضافه کنید (توجه داشته باشید که نباید درب قابلمه را ببندید) و اجازه دهید تا سیب و هویج نیم پز شوند.

پختن سیب و هویج

در مرحله بعدی طرز تهیه مربای سیب و هویج بعد از اینکه هویج و سیب تقریبا پخته شدند زیر آبکشی مناسب یک کاسه قرار دهید سپس مخلوط سیب و هویج را درون آبکش بریزید و آب هویج و سیب را دور نریزید و آن را درون قابلمه ای مناسب بریزید و باقی مانده شکر را به آب مربا اضافه کنید و اسانس نارنج را هم به آب مربا بیفزایید و اجازه دهید آب سیب و هویج به صورت شربت درآید.

روش تهیه شربت مربا
سیب و هویج را رنده کنید.

رنده کردن سیب هویج رنده شده

هویج و سیب رنده شده را به شربت مربا اضافه کنید و بعد از اینکه شربت به دمای جوش رسید شعله گاز را روی حرارت متوسط قرار دهید تا مربا قوام آید.

طرز تهیه مربای سیب و هویج

توجه داشته باشید که برای رسیدن مربا به غلظت مناسب به ۱٫۵ ساعت زمان نیازمند هستید. بعد از اینکه مربا به غلظت مناسب رسید اجازه دهید تا سرد شود سپس مربا را درون ظرف های شیشه ای درب داری بریزید و شیشه های مربا را درون یخچال قرار دهید.

دستور تهیه مربای سیب و هویج

در این مطلب با طرز تهیه مربای سیب و هویج در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این مربا در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت مرباهای مختلف به بخش مربا و ترشی جات مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید