طرز تهیه مسقطی با نشاسته خوش طعم در منزل به همراه نکات طلایی

0

مسقطی از انواع شیرینی های خوش طعم و نرم است که بدون نیاز به فر می توانید این نوع شیرینی را در منزل تهیه کنید. در طرز تهیه مسقطی با نشاسته انتخاب نشاسته با کیفیت و عالی از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و شما می توانید این نوع شیرینی خوشمزه را به صورت کم شیرینی و یا شیرین تهیه کنید. 

شیرینی توت و شیرین مسقطی و شیرینی لطیفه از انواع شیرینی های خوش طعم هستند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت شیرینی در منزل علاقه مند هستید بهتر است این نوع شیرینی های بی نظیر و خوشمزه را هم در منزل بپزید.

شیرینی مسقطی

مواد لازم

  • نشاسته گل تازه و سفید : ۱۵۰ گرم
  • کره و یا روغن جامد اعلاء : ۱۰۰ گرم
  • شکر : ۳۰۰ گرم
  • گلاب : نصف پیمانه
  • آب : سه پیمانه
  • هل کوبیده : نصف قاشق چایخوری
  • خرده بادام بو داده : نصف پیمانه

طرز تهیه مسقطی با نشاسته خوشمزه

ابتدا نشاسته و یک پیمانه آب سرد را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس نشاسته را به خوبی درون آب حل کنید و باقی مانده آب را به محلول نشاسته اضافه کنید و محلول نشاسته را به خوبی هم بزنید سپس قابلمه را روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید و با کمک قاشق چوبی محلول نشاسته را به صورت مکرر هم بزنید تا از گلوله شدن نشاسته و ته گرفتن آن جلوگیری شود.
شعله گاز را روی حرارت کم قرار دهید و هل و شکر و کره و یا روغن را به محلول نشاسته بیفزایید و مواد شیرینی را هم بزنید تا بپزند و غلیظ شوند.

حل کردن نشاسته در آب

در مرحله بعدی طرز تهیه مسقطی با نشاسته خرده بادام بو داده را به مواد شیرینی اضافه کنید و در آخر هم گلاب را اضافه کنید تا عطر و طعم آن از بین نرود. توجه داشته باشید که مخلوط مواد نباید بیش از اندازه غلیظ شود زیرا بعد از خنک شدن شیرینی بیش از اندازه خشک می شود بنابراین بهتر است مواد را تا حدودی بپزید که خط قاشق روی آن باقی بماند و بوی خامی نشاسته از بین برود. 

هم زدن محلول نشاسته

در مرحله آخر طرز تهیه مسقطی با نشاسته بعد از غلیظ شدن مواد مسقطی می توانید آن را درون کاسه های کوچک و یک نفره بریزید و با پودر پسته و یا پودر پسته شیرینی و … مسقطی را تزیین کنید. همچنین می توانید مواد شیرینی مسقطی را درون سینی و یا ظرف مستطیل شکلی بریزید و بعد از اینکه مواد شیرینی خنک شد شیرینی را به صورت لوزی و یا گل و یا شکل دلخواه خود برش بزنید سپس با پودر پسته و یا پودر بادام و … مسقطی را تزیین کنید.

ریختن مسقطی در ظرف

روش تهیه مسقطی با نشاسته

فوت و فن های طلایی در تهیه شیرینی مسقطی

  • در صورت تمایل می توانید در طرز تهیه مسقطی با نشاسته مقداری زعفران را در یک قاشق سوپخوری آب جوش حل کنید سپس زعفران را به مواد شیرینی اضافه کنید تا مسقطی زعفرانی و خوشمزه تر شود.

طرز تهیه مسقطی با نشاسته

  • اگر تمایل دارید مسقطی شفاف باشد باید اجازه دهید تا نشاسته شیشه ای شود سپس مواد دیگر را به نشاسته اضافه کنید.
  • توجه داشته باشید که برای شفاف شدن این شیرینی باید شعله گاز کم باشد تا نشاسته ته نگیرد و شما هم باید به صورت مرتب محلول نشاسته را هم بزنید و زمانی که نشاسته به شفافیت مطلوب رسید مواد دیگر را به محلول نشاسته اضافه کنید.
  • برای تزیین مسقطی می توانید علاوه بر پودر پسته و بادم از پودر نارگیل و خلال بادام و خلال پسته و … استفاده کنید.

مسقطی با نشاسته

در این مطلب با طرز تهیه مسقطی با نشاسته آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت شیرینی های مختلف به بخش انواع کیک و شیرینی مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید