طرز تهیه آش برنج لذیذ و خوشمزه

0

آش برنج از انواع آش های سنتی و لذیذ همدان است و شما می توانید این غذای ایرانی خوشمزه و بی نظیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید. در ادامه این مطلب طرز تهیه آش برنج را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم از پخت این آش خوشمزه نهایت لذت را ببرید. 

آش سبزی و آش برنج و آش رشته از انواع آش های ایرانی خوشمزه و خوش طعم هستند و اگر شما به پختن آش در منزل علاقه دارید بهتر است از پخت این غذاهای ایرانی غافل نشوید.

روش پخت آش برنج

مواد لازم برای چهار نفر

  • گشنیز خرد شده : ۲۰۰ گرم
  • برنج : یک پیمانه
  • عدس : ۱/۴ پیمانه
  • نمک : به مقدار لازم
  • آب قلم : دو لیوان

طرز تهیه آش برنج در منزل

برای پخت آش برنج ابتدا برنج را به مدت دو ساعت و بدون استفاده از نمک خیس کنید سپس قلم را به همراه مقداری نمک و آب درون قابلمه ای مناسب قرار دهید تا به خوبی پخته شود. در مرحله بعدی طرز تهیه آش برنج آب قلم و برنج را درون قابلمه ای مناسب بریزید و اجازه دهید برنج و آب چند جوش بزند سپس گشنیز خرد شده و عدس و مقداری نمک به مواد آش اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا آش پخته شود و جا بیفتد.

طرز تهیه آش برنج در منزل

بعد از اینکه آش لعاب دار شد آن را درون ظرفی مناسبی برای سرو بکشید و با کمک روش های تزیین آش مجلسی این آش خوشمزه را تزیین کنید. توجه داشته باشید می توانید این آش لذیذ را با ماست و یا آبغوره میل کنید و از طعم و مزه بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

دستور تهیه آش برنج تزیین آش برنج

در این مطلب با دستور تهیه آش برنج خوشمزه و لذیذ در منزل آشنا شدید که امیدواریم از طعم این غذای ایرانی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع غذای ایرانی کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید