طرز تهیه جامبو فوق العاده خوشمزه (پاستا صدفی شکم پر)

0

پاستا صدفی شکم پر و یا جامبو از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و خوش طعم است و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان ها در جشن تولد و مهمانی های عصرانه این نوع غذای لذیذ را بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه جامبو را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم. 

لازانیا و جامبو و پاستا از انواع غذاهای خوشمزه و خوش طعمی است که بهتر است کدبانوهای عزیز برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی خود از پخت این غذاهای فرنگی و لذیذ غافل نشوند.

تزیین جامبو

مواد لازم

  • سبزیجات ( ریحان و پیازچه و جعفری و فلفل دلمه ای و پیاز و سیر و کرفس )‌
  • پوره گوجه فرنگی : چهار پیمانه
  • گوشت چرخ کرده : ۲۰۰ گرم
  • پنیر خامه ای : ۱۵۰ گرم
  • اسفناج خرد شده : ۲۰۰ گرم
  • جوز هندی : به مقدار لازم
  • پیاز داغ : به مقدار لازم
  • پاستا صدفی : ۲۰ عدد

طرز تهیه جامبو خوشمزه و خوش طعم در منزل

برای پخت جامبو باید فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا به خوبی داغ شود سپس درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید پاستاهای صدفی را درون آب بریزید تا بجوشند و نرم شوند.

روش پخت جامبو

سپس آن ها را درون آبکش بریزید و پاستاها را روی دستمالی تمیز به صورت ردیفی بچینید تا به خوبی خشک شوند.

آبکش کردن جامبو
در این مرحله از طرز تهیه جامبو درون تابه ای مناسب پوره گوجه فرنگی را به همراه پیاز داغ و سیر نگینی خرد شده به خوبی تفت دهید و تابه را در مکانی مناسب قرار دهید.

سرخ کردن سس کوجه
در مرحله بعدی طرز تهیه جامبو ریحان و پیازچه و کرفس و فلفل دلمه ای و پیاز و سیر و جعفری را خرد کنید سپس سبزیجات را به خوبی به ترتیب تفت دهید و سس گوجه فرنگی و ارگانو را به سبزیجات اضافه کنید و به مدت یک ساعت اجازه دهید تا سس مخصوص جامبو روی حرارت گاز با شعله ملایم پخته شود.

تفت دادن سبزیجات

درون تابه ای دیگر پیاز نگینی خرد شده را به همراه گوشت چرخ کرده تفت دهید سپس زردچوبه و سیر را به مخلوط گوشتی اضافه کنید و بعد از تفت خوردن مواد تابه را از روی حرارت گاز بردارید.

تفت دادن گوشت چرخ کرده

درون تابه ای دیگر اسفناج ها را تفت دهید و زوج هندی را روی اسفناج ها رنده کنید سپس بعد از خنک شدن مخلوط اسفناج به آن یک قاشق چایخوری سس خردل و پنیر خامه ای بیفزایید و مخلوط گوشتی و اسفناج را با یکدیگر مخلوط کنید.
در مرحله آخر طرز تهیه جامبو ته و اطراف قالب فر را با کمک یک قاشق غذاخوری سس مایونز به خوبی چرب کنید.

چرب کردن قالب فر

سپس ته قالب فر یک ردیف سس گوجه و سبزیجات بریزید و داخل پاستاهای صدفی را با کمک مخلوط گوشتی و اسفناج و پنیر پر کنید و پاستاهای پر شده را در کنار یکدیگر در قالب فر بچینید.

پر کردن پاستا صدفی با مخلوط گوشتی جامبو

سپس سس گوجه فرنگی را روی پاستاهای صدفی بریزید و روی قالب را با کمک فویل بپوشانید.

ریختن سس گوجه روی پاستاهای شکم پر

 قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه قالب را از درون فر بیرون آورید و مقداری ارگانو و پنیر پیتزا روی جامبو بریزید و دوباره قالب را درون فر قرار دهید و گریل فر را روشن کنید تا روی سطح پاستاها طلایی رنگ شود توجه داشته باشید که در مرحله دوم باید قالب را بدون استفاده از فویل در فر قرار دهید.

طرز تهیه جامبو در منزل دستور تهیه مرحله به مرحله جامبو

در این مطلب با طرز تهیه جامبو در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این غذای خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع غذای فرنگی کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید