طرز تهیه کوفته تبریزی فوق العاده عالی و نکاتی برای بهترین طعم

0

کوفته تبریزی از انواع غذاهای اصیل ایرانی خوشمزه و لذیذ است و شما می توانید این نوع غذای ایرانی معروف و پرطرفدار را در منزل بپزید و از طعم بی نظر آن نهایت لذت را ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کوفته تبریزی را به همراه نکات طلایی به شما عزیزان آموزش می دهیم. 

کوفته سبزی و کوفته تبریزی و کوفته برنجی از انواع غذاهای لذیذی هستند که بهتر است کدبانوهای عزیز با پخت این نوع غذهای خوشمزه و خوش طعم آشنا باشند و برای تنوع بیشتر این غذای اصیل ایرانی را در برنامه غذایی شان قرار دهند.

طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه

مواد لازم برای ۴ نفر

  • برنج : یک پیمانه
  • گوشت چرخ کرده گوسفندی و گوساله : دو پیمانه
  • لپه : یک پیمانه
  • تخم مرغ : دو عدد
  • پیاز رنده شده : یک عدد
  • سبزی معطر : ۱/۲ لیوان
  • پیاز سرخ شده : دو عدد
  • گردو : به میزان لازم
  • زرشک : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل و ادویه : به میزان لازم
  • رب : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه و خوش طعم

ابتدا برنج و لپه را درون قابلمه هایی جداگانه نیم پز کنید سپس آن ها را آبکش کنید. در این مرحله از طرز تهیه کوفته تبریزی باید سس کوفته را  آماده کنید که برای تهیه سس مخصوص کوفته ابتدا دو قاشق پیاز سرخ شده را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس ۲ قاشق رب و نمک و فلفل و ادویه کاری را به پیازها اضافه کنید و این مواد را به خوبی سرخ کنید سپس دو لیوان آب به سس اضافه کنید و اجازه دهید تا سس مخصوص کوفته بجوشد. برنج و لپه را دو بار چرخ کنید و یا در غذاساز بریزید و آن ها را میکس کنید.

آسیاب کردن مواد کوفته تبریزی

گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده و سبزی معطر و تخم مرغ به مخلوط برنج و لپه اضافه کنید سپس این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و آن ها را ورز دهید و در حین ورز دادن ادویه و نمک را به مخلوط مواد کوفته تبریزی بیفزایید توجه داشته باشید که مواد کوفته را باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به خوبی ورز دهید تا مواد چسبنده شوند و اگر بعد از مدت زمان ذکر شده مواد به چسبندگی لازم را نداشند دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی به مخلوط مواد بیفزایید.

مراحل پخت کوفته تبریزی در منزل
در این مرحله از دستور پخت کوفته تبریزی دست هایتان را خیس کنید سپس مقداری از مخلوط مواد کوفته را بردارید و به آن شکل دهید و داخل مواد را گود کنید و گردو یا آلو را قرار دهید سپس زرشک و پیاز داغ را روی گردو یا آلو قرار دهید.

مراحل پخت کوفته تبریزی در خانه

روی مواد درونی کوفته تبریزی را به خوبی بپوشانید و مواد کوفته را به شکل یک پرتقال گرد کنید.

دستور تهیه کوفته تبریزی خوش طعم به همین روش تا تمام شدن مواد کوفته ها را آماده کنید.

مراحل پخت کوفته تبریزی

 کوفته را درون سس در حال جوشیدن قرار دهید.

قرار دادن کوفته در سس مخصوص

توجه داشته باشید که در این مرحله از طرز تهیه کوفته تبریزی شعله اجاق گاز باید روی حرارت متوسط قرار بگیرد تا کوفته ها خودشان را بگیرند و بعد از ۲۰ دقیقه کوفته ها را به آرامی جابجا کنید سپس شعله گاز را روی حرارت کم قرار دهید تا کوفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر به خوبی پخته و مغز پخت شوند و سس کوفته غلیظ شود اگر تمایل دارید در تهیه کوفته تبریزی سس کوفته بیشتر باشد بهتر است در هنگام پخت درب قابلمه را قرار دهید تا آب سس تبخیر نشود.

طرز تهیه کوفته تبریزی در منزل

کوفته تبریزی خوشمزه و لذیذ

فوت و فن های طلایی در پخت کوفته تبریزی

۱٫ توجه داشته باشید که در طرز تهیه کوفته تبریزی هر چقدر مواد کوفته را بیشتر ورز دهید احتمال وا نشدن کوفته ها بیشتر است.
۲٫ در هنگام قرار دادن کوفته ها در سس باید سس در حال جوش باشد و حرارت گاز روی شعله متوسط باشد در غیر این صورت امکان وا رفتن کوفته ها زیاد است.
۳٫ درب قابلمه را در ۲۰ دقیقه اول پخت روی قابلمه قرار ندهید.
۴٫ سبزی مخصوص کوفته تبریزی شامل تره و ترخون و جعفری و مرزه و سبزی های معطر است.
۵٫ می توانید در سس مخصوص کوفته یک قاشق زرشک و یا غوره بریزید.
۶٫ یکی از مهم ترین نکات در طرز تهیه کوفته تبریزی اندازه دقیق مواد است توجه داشته باشید که مقدار گوشت باید دو برابر اندازه برنج و لپه باشد همچنین برای هر پیمانه برنج باید از ۲ عدد تخم مرغ استفاده کنید.

تزیین کوفته تبریزی
۷٫ از گوشت چرخ کرده در پخت کوفته تبریزی استفاده نکنید زیرا گوشت چرب باعث وا رفتن کوفته می شود مناسب ترین گوشت برای پخت کوفته تبریزی گوشت چرخکرده گوساله و گوسفند است.
۸٫ اگر لپه ها دیرپز هستند باید آن ها را از چند ساعت قبل درون مقداری آب سرد خیس کنید.
۹٫ کوفته تبریزی به دلیل استفاده از مواد نیم پز بعد از ۴۰ دقیقه به خوبی مغز پخت می شود و جا می افتد.
۱۰٫ کوفته تبریزی به هیچ وجه بوی تخم مرغ نمی دهد ولی شما می توانید برای جلوگیری از بوی تخم مرغ آن ها را درون ظرفی بشکنید و مقداری نمک و فلفل سیاه به تخم مرغ اضافه کنید سپس تخم مرغ ها را به مواد کوفته بیفزایید.
۱۱٫ تبریزی ها نصف لپه و برنج را چرخ می کنند و باقی مانده لپه و برنج را به صورت زنده درون مواد کوفته می ریزند شما نیز می توانید در دستور تهیه کوفته تبریزی از این روش استفاده کنید.

دستور تهیه کوفته تبریزی خوشمزه و لذیذ

در این مطلب با طرز پخت کوفته تبریزی خوشمزه و خوش طعم به همراه نکات طلایی در پخت این غذای لذیذ آشنا شدید که امیدواریم از پخت کوفته تبریزی با این روش نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید این غذا را بعد از آماده شدن درون ظرف مناسبی قرار دهید و با کمک روش های تزیین کوفته تبریزی آن را تزیین کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید