طرز تهیه ترشی خیار خانگی فوق العاده خوشمزه و خوش طعم

0

ترشی خیار به خیار ترشی نیز معروف است و این نوع ترشی طعم بی نظیری دارد و شما می توانید در کنار برخی از غذاهای ایرانی این ترشی را سرو کنید. در طرز تهیه ترشی خیار برای طعم بهتر ترشی می توانید از شوید یا دانه گشنیز و یا دانه خردل استفاده کنید و این نوع ترشی به راحتی در منزل قابل تهیه است. 

ترشی فلفل سبز، ترشی خیار و ترشی لبو از انواع ترشی های خوش طعمی هستند که بهتر است کدبانوهای عزیز برای فصل پاییز و زمستان از تهیه این نوع ترشی ها غافل نشوند.

طرز تهیه ترشی خیار در منزل

مواد لازم

  • خیار کوچک و بی دانه : ۱۰ عدد ( می توانید از ۸ عدد خیار بزرگ نیز استفاده کنید)‌
  • نمک : سه قاشق چایخوری
  • سرکه سفید : ۱/۲ فنجان
  • شوید خرد شده : ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی خیار ساده و خوشمزه در منزل

برای تهیه ترشی خیار ابتدا خیارها را بشویید و آن ها را در اندازه های کوچک خرد کنید.

خرد کردن خیار

سپس خیارهایی را که خرد کرده اید درون ظرف شیشه ای درب دار ۱ لیتری بریزید و شوید و نمک را هم به خیارها اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی خیار سرکه سفید را درون شیشه و روی مواد ترشی بریزید سپس درب شیشه را به خوبی ببندید.

دستور تهیه ترشی خیار در منزل

بعد از دو ساعت خیارها پژمرده می شوند که در این صورت نباید نگران شوید و شیشه ترشی را باید درون یخچال قرار دهید توجه داشته باشید که بعد از سه هفته این ترشی آماده خوردن می شود.

ترشی خیار خوش طعم

در این مطلب با دستور تهیه ترشی خیار در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این ترشی خوشمزه و بی نظیر نهایت لذت را ببرید. این ترشی به اغلب غذاهای ایرانی و انواع پلو و ماکارونی طعم بی نظیری می دهد و بهتر است کدبانوهای عزیز از تهیه این ترشی ساده و در عین حال خوشمزه در منزل غافل نشوند. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع ترشی های خانگی به بخش مربا و ترشیجات آموزش آشپزی سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید