طرز تهیه مربای بالنگ خوشمزه و خوش طعم

0

مربای بالنگ از انواع مرباهای خوش رنگ است و این مربا طعمی بی نظیر دارد و اگر شما قصد تهیه مربا برای وعده صبحانه تان را دارید بهتر از پخت  مربا بالنگ در منزل غافل نشوید. در ادامه طرز تهیه مربای بالنگ را با ساده ترین روش در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم.

مربای بالنگ مانند مربای سیب و مربای پوست هندوانه و مربای پوست پرتقال دارای طعم و رنگی بی نظیر است و بهتر است کدبانوهای عزیز از تهیه این مرباهای خوشرنگ و خوش طعم در منزل غافل نشوند.

مربای بالنگ خوشرنگ و خوش طعم

مواد لازم

  • بالنگ : دو عدد
  • شکر : به اندازه وزن بالنگ ها
  • گلاب : ۱/۴ لیوان
  • زعفران دمکرده : به میزان لازم

طرز تهیه مربای بالنگ در خانه

برای تهیه مربای بالنگ باید از بالنگ هایی استفاده کنید که روی پوست آن ها برجستگی های کمتری وجود داشته باشد تا بتوانید پوست بالنگ ها را به راحتی جدا کنید.

بالنگ

برای جدا کردن پوست بالنگ باید از کارد تیزی استفاده کنید و لایه نازکی را از روی پوست بالنگ بردارید توجه داشته باشید که اگر مقداری از پوست روی بالنگ باقی ماند اشکالی ندارد ولی اگر این اندازه زیاد باشد مربا تلخ می شود.
در مرحله بعدی طرز تهیه مربای بالنگ بعد از جدا کردن پوست بالنگ آن را از وسط نصف کنید و قسمت داخلی بالنگ را در آورید سپس آب یکی از بالنگ ها را بگیرید و صاف کنید و آب صاف شده بالنگ را در هنگام پخت مربا به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید قسمت سفید رنگ پوست بالنگ که شبیه به پنبه می باشد را باید برای تهیه مربا جدا کنید.

خرد کردن بالنگ ها

سپس قسمت سفید رنگ پوست بالنگ را توسط کارد در اندازه های ۱ تا ۲ سانتی متری برش دهید بهتر است قطعات بالنگ خرد شده کوچک نباشند.

بالنگ خرد شده
در این مرحله از طرز تهیه مربای بالنگ باید بالنگ های خرد شده را وزن کنید تا برابر با وزن آن ها شکر تهیه کنید سپس شکر را به همراه دو لیوان آب درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا شربت مربا آماده شود.

مخلوط آب و شکر

بالنگ های خرد شده را به مدت ۱۲ ساعت در آب سرد خیس کنید.

قرار دادن بالنگ در آب سرد

بعد از مدت زمان ذکر شده بالنگ ها را از درون آب خارج کنید و آن ها را کمک دست فشار دهید تا آب اضافی شان خارج شود سپس درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و بالنگ ها را درون آب بجوشانید و اینکار را دو بار انجام دهید تا تلخی بالنگ ها به صورت کامل گرفته شود توجه داشته باشید که بالنگ ها باید در هر دفعه به مدت ۱۰ دقیقه بجوشند و هر چقدر میزان آبی که بالنگ ها در آن می جوشند بیشتر باشد تلخی آن ها زودتر از بین می رود.

جوشاندن بالنگ

بعد از این مرحله از طرز تهیه مربای بالنگ باید بالنگ های را درون صافی بریزید و آن ها را به مدت چند بار زیر آب سرد بگیرید سپس بالنگ ها را با کمک دست فشار دهید و آب اضافی آن ها را بگیرید و بالنگ ها را درون شهد مربا بیندازید و آب صاف شده بالنگ را هم به مربا اضافه کنید تا از شکرک زدن شهد مربا جلوگیری شود سپس شعله گاز را روشن کنید و قابلمه مربا را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا مربای بالنگ به خوبی بپزد و مقدار کمی از شهد آن باقی بماند و شیشه ای شکل شود. در اواخر پخت مربا گلاب و زعفران دمکرده را به آن اضافه کنید و بعد از اینکه مربا سه جوش زد زیر شعله گاز را خاموش کنید.

مربای بالنگ خوشرنگ و خوش طعم

طرز تهیه مربای بالنگ مربای بالنگ

در این مطلب طرز تهیه مربای بالنگ خوشمزه و خوش طعم را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش دادیم که امیدواریم از پخت این مربای خوشرنگ در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار خانواده تان سپری کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید