طرز تهیه کیک گلابی خوشمزه و خوش طعم در منزل

0

کیک گلابی از انواع کیک های خوشمزه است که طعمی مطبوع و دلپذیر دارد و شما می توانید این نوع کیک را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک گلابی خوشمزه و خوش طعم را به صورت مرحله به مرحله به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم. 

کیک زنجبیلی و کیک گلابی و کیک فندقی از انواع کیک های خوش طعم هستند و اگر شما به پخت انواع کیک در منزل علاقه مند هستید بهتر است از پخت این کیک های خوش طعم غافل نشوید.

روش پخت کیک گلابی در خانه

مواد لازم

  • شکر دانه ریز : ۱۷۵ گرم
  • کره نرم شده : ۳۰۰ گرم
  • آرد بیکینگ پودر دار : ۱۷۵ گرم
  • تخم مرغ زده شده : سه عدد
  • پودر زنجبیل : سه قاشق چایخوری
  • گلابی دانه گرفته و باریک خرد شده : ۴۵۰ گرم
  • شکر قهوه ای نرم : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک گلابی و زنجبیل خوش طعم در منزل

ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا به خوبی داغ شود سپس کف قالب را با مقداری روغن چرب کنید و یک کاغذ روغنی کف قالب بیندازید (توجه داشته باشید برای پخت این نوع کیک باید از قالب گود مخصوص پخت کیک که ۲۰ سانتی متر قطر دارد استفاده کنید). در مرحله بعدی طرز تهیه کیک گلابی ۱۷۵ گرم کره و شکر و آرد و زنجبیل و تخم مرغ ها را درون ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن برقی این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا به شکل خمیری سفت در آیند.

روش تهیه مایه کیک گلابی

با کمک قاشق مایه کیک را درون قالب کیک بریزید و سطح مایه کیک را با ته قاشق صاف و یکنواخت کنید.

ریختن مایه کیک گلابی در قالب کیک

گلابی های برش خورده را روی مایه کیک بچینید سپس شکر قهوه ای را روی گلابی ها بپاشید و باقی مانده کره را به شکل تکه تکه روی مایه کیک قرار دهید.

چیدن گلابی های خرد شده روی مایه کیک
در مرحله آخر دستور تهیه کیک گلابی قالب کیک را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کیک به خوبی پخته شود. بعد از مدت زمان ذکر شده کیک گلابی را از درون فر بیرون آورید و از قالب کیک آن را جدا کنید می توانید این نوع کیک را به صورت گرم و به همراه خامه و یا بستنی میل کنید. در صورت تمایل می توانید کیک گلابی را تزیین کنید و برای تزیین این کیک از روش های تزیین کیک خانگی ایده بگیرید.

طرز تهیه کیک گلابی در منزل

در این مطلب با طرز تهیه کیک گلابی خوشمزه و خوش طعم در منزل آشنا شدید به شما پیشنهاد می دهیم این نوع کیک را در منزل بپزید و پذیرایی با شکوهی را از مهمان هایتان داشته باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید