طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ خوشمزه و لذیذ در منزل

0

پیتزا فست فودی خوشمزه و پرطرفدار در بین رده های سنی مختلف است و در طرز تهیه انواع پیتزا از گوشت و سبزی و مواد غذایی مختلفی استفاده می شود. در ادامه طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم. 

پیتزا پپرونی، پیتزا قارچ و مرغ و پیتزا سبزیجات از انواع پیتزاهای خوشمزه و لذیذ هستند و اگر شما به پخت پیتزاهای مختلف در منزل علاقه مند هستید بهتر است از تهیه این نوع پیتزاها غافل نشوید.

طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ

مواد لازم

  • سینه مرغ : ۵۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای متوسط : ۲ عدد
  • قارچ : ۵۰۰ گرم
  • پیاز : ۱ عدد
  • ادویه کاری : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • سس گوجه فرنگی : به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه پیتزا قارچ و مرغ

طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ

برای درست کردن پیتزا قارچ و مرغ ابتدا باید خمیر پیتزا را آماده کنید ( برای تهیه خمیر مورد نیاز برای تهیه پیتزا می توانید از مطلب طرز تهیه خمیر پیتزا استفاده کنید)‌. بعد از تهیه خمیر پیتزا سینه مرغ را به همراه پیاز و مقداری زردچوبه و آب درون قابلمه ای قرار دهید و اجازه دهید سینه مرغ پخته شود توجه داشته باشید وقتی که سینه مرغ نیم پز شد باید مقداری نمک به آن اضافه کنید و اجازه دهید سینه مرغ به خوبی پخته شود سپس سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کنید.

ریش ریش کردن سینه مرغ

در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ قارچ ها را در اندازه دلخواه خود خرد کنید.

خرد کردن قارچ

فلفل دلمه ای را هم در اندازه و شکل دلخواه خود خرد کنید.

خرد کردن فلفل دلمه ای

مقداری کمی روغن درون تابه ای مناسب بریزید سپس قارچ های خرد شده را تفت دهید و بعد از اینکه قارچ آب انداخت فلفل دلمه ای و سینه مرغ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید سینه مرغ و فلفل دلمه ای کمی تفت بخورند سپس ادویه ها را به مخلوط قارچ اضافه کنید و بعد از چند دقیقه مخلوط گوشتی را از روی حرارت بردارید. توجه داشته باشید که قارچ نباید زیاد تفت بخورد زیرا خواص و طعمش را از دست می دهد. 

تفت دادن سینه مرغ و قارچ و فلفل دلمه ای

بعد از آماده کردن مواد پیتزا خمیر پیتزا را به اندازه ای مناسب پهن کنید توجه داشته که قطر خمیر نباید بیشتر از دو سانتی متر شود سپس سس را روی خمیر پیتزا بمالید.

مالیدن سس روی خمیر پیتزا

مخلوط گوشتی را روی سس قرار دهید و پنیر پیتزا را روی مخلوط گوشتی بریزید.

طرز تهیه پیتزا خانگی قارچ و مرغ

در صورت تمایل می توانید مقداری سس روی پنیر پیتزا بریزید سپس پیتزا را درون فر با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا پیتزا به خوبی بپزد.

پیتزا مرغ و قارچ

در طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ برای اینکه پیتزا طعم و مزه بی نظیری داشته باشد بهتر است ابتدا اجازه دهید تا خمیر به طور کامل بپزد سپس پنیر پیتزا را روی مواد پیتزا بریزید و دوباره پیتزا را به مدت ۱۰ تا ۱۵ درون فر قرار دهید تا آماده سرو شود. در صورت تمایل می توانید پیتزا را بعد از پخته شدن در ظرف مناسبی قرار دهید و با کمک روش های تزیین پیتزا آن را به زیبایی تزیین کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید