طرز تهیه املت ترکیه ای خوشمزه در منزل

0

املت از انواع خوراکی هایی است که اغلب در وعده صبحانه و شام سرو می شود و شما می توانید این غذای خوشمزه را با روش های مختلفی در منزل تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه املت ترکیه ای خوشمزه و خوش طعم را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم. 

حمص لبنانی، املت ترکیه ای و موساکا یونانی از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و پرطرفدار هستند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که تمایل دارید در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد کنید بهتر است از پخت این غذاهای خوشمزه در منزل غافل نشوید.

طرز تهیه املت ترکیه ای خوشمزه

مواد لازم

  • تخم مرغ : سه عدد
  • گل کلم : ۴ تکه
  • فلفل قرمز کوچک : یک عدد
  • پنیر سفید : یک قاشق غذاخوری
  • کره : یک قاشق مرباخوری
  • جعفری : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم

طرز تهیه املت ترکیه ای خوشمزه و خوش طعم

ابتدا گل کلم ها را به همراه مقداری آب درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا گل کلم ها نرم شوند و بپزند.

پختن گل کلم

گل کلم های پخته شده را درون آبکش بریزید.

آبکش کردن گل کلم

در مرحله بعدی طرز تهیه املت ترکیه ای تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب بشکنید سپس نمک را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با کمک چنگال یا همزن تخم مرغ ها را هم بزنید.

هم زدن تخم مرغ

درون تابه ای مناسب مقدار کره بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا کره ذوب شود سپس فلفل قرمزهای خرد شده را درون تابه بریزید و آن ها را به مدت ۲ دقیقه تفت دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده گل کلم های پخته و خرد شده را به فلفل قرمز اضافه کنید و اجازه دهید تا گل کلم ها تفت بخورند.
جعفری خرد شده و پنیر را به مخلوط تخم مرغ بیفزایید و این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند سپس مخلوط تخم مرغ را به گل کلم ها اضافه کنید و درب تابه را ببندید تا املت به خوبی پخته شود. بعد از پخته شدن املت می توانید آن را به شکل برش های پیتزا تکه تکه کنید و در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید و به همراه سس تند و سس کچاپ این املت خوشمزه را میل کنید.

روش پخت املت ترکیه ای

در طرز تهیه املت ترکیه ای می توانید این املت خوشمزه را درون فر نیز بپزید سپس املت پخته شده را به زیبایی تزیین کنید و از طعم بی نظیر این املت لذیذ و خوش طعم نهایت لذت را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید