طرز تهیه دسر انبه خوشمزه و خوش طعم در منزل

0

دسرها خوراکی های پرطرفدار و خوشمزه ای هستند که با روش های مختلفی تهیه می شوند و شما می توانید در روش تهیه برخی از دسرها از میوه های فصل نیز استفاده کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر انبه با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله را مشاهده خواهید کرد. 

دسر توت فرنگی، دسر انبه و دسر مگنولیا از انواع دسرهای خوش طعمی هستند که به شما پیشنهاد می دهیم برای پذیرایی از مهمان هایتان از تهیه این دسرهای باکلاس و خوشمزه غافل نشوید.

دسر انبه خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم

  • شیر : سه پیمانه
  • انبه : دو عدد
  • آب سرد : ۱/۲ پیمانه
  • پودر ژلاتین : سه قاشق سوپخوری
  • خامه صبحانه : یک پیمانه
  • شکر : ۱/۲ پیمانه
  • وانیل : ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر انبه خوشمزه و خوش طعم در منزل

ابتدا پودر ژلاتین و آب سرد را درون ظرفی مناسب بریزید و برای حل شدن و شفاف شدن پودر ژلاتین ظرف حاوی این پودر را روی بخار سماور و یا کتری قرار دهید.

حل کردن پودر ژلایتن در آب سرد
در مرحله بعدی طرز تهیه دسر انبه پوست انبه ها را با کمک چاقو بگیرید.

کندن پوست انبه

سپس هسته انبه ها را بیرون آورید و آن ها را خرد کنید.

خرد کرن انبه

تکه های انبه را درون مخلوط کنید بریزید.

دسر انبه

 شیر و شکر را به تکه های انبه اضافه کنید و شیر و شکر را به خوبی با انبه های خرد شده مخلوط نمایید سپس وانیل و خامه را به مخلوط مواد دسر انبه اضافه کنید و مواد دسر را با خامه و وانیل مخلوط کنید. در این مرحله از دستور تهیه دسر انبه پودر ژلاتین حل شده را به مخلوط مواد دسر بیفزایید و دوباره مواد دسر را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.

مخلوط انبه و شیر و شکر

بعد از آماده شدن مایه دسر آن را درون قالب مخصوص دسر بریزید و روی قالب را سلفون بپوشانید سپس قالب دسر را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا دسر انبه خودش را بگیرد و به خوبی سفت شود.

طرز تهیه دسر انبه در خانه

می توانید بعد از گذشت ۴ ساعت قالب حاوی دسر انبه را از درون یخچال بیرون آورید و دسر انبه را درون ظرف مناسبی برگردانید و آن را با کمک ترافل و چیپس شکلات و … به زیبایی تزیین کنید.

تزیین دسر انبه

در این مطلب با طرز درست کردن دسر انبه در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر خوش طعم و متفاوت نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار خانواده تان سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه دسرهای مختلف به بخش انواع دسرها مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید