طرز تهیه کیک خامه ای و نکاتی برای پخت بهتر

0

کیک خامه ای از انواع کیک های پرطرفدار و محبوب است که اغلب برای پذیرایی از مهمان ها در جشن تولد و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه طرز تهیه کیک خامه ای را به صورت مرحله به مرحله و با ساده ترین روش مشاهده خواهید کرد.

کیک خامه ای و کیک اسفنجی شکلاتی و کیک کشمشی از انواع کیک های خوش طعمی هستند که بهتر است کدبانوهایی که به پخت انواع کیک در منزل علاقه مند هستند از پخت این کیک های خوشمزه و لذیذ غافل نشوند.

کیک خامه ای

مواد لازم

  • شیر : یک لیوان
  • آرد سفید : یک لیوان
  • شکر : یک لیوان
  • تخم مرغ : سه عدد
  • بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • روغن مایع : یک لیوان
  • خامه فرم گرفته : به مقدار لازم

طرز تهیه کیک خامه ای خوشمزه و خوش طعم در منزل

برای پخت کیک خامه ای خوشمزه ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس درون ظرفی مناسب شکر و وانیل و تخم مرغ را با کمک همزن با یکدیگر مخلوط کنید توجه داشته باشید که بعد از مخلوط کردن این مواد مایه کیک باید به صورت کشدار و سفید در آید.

مخلوط شکر و تخم مرغ

در مرحله بعدی دستور پخت کیک خامه ای روغن مایع را به مایه کیک بیفزایید سپس به مدت یک دقیقه دیگر مایه کیک را هم بزنید. شیر را به مایه کیک به صورت آرام آرام اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر مایه کیک را هم بزنید سپس مخلوط آرد را به مایه کیک بیفزایید و با کمک لیسک قنادی مایه کیک را هم بزنید.

مایه کیک
در مرحله آخر طرز تهیه کیک خامه ای بعد از آماده شدن کیک قالب فر را چرب کنید و مقداری آرد در ته قالب کیک بپاشید سپس مایه کیک را درون قالب چرب شده ریخته و قالب را به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسطی فر قرار دهید تا کیک به خوبی پخته شود. خامه را درون ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن خامه را هم بزنید سپس کیک پخته شده را از وسط نصف کنید.

کیک خامه ای

روی لایه زیرین کیک مقداری شیر بریزید و خامه را روی همه قسمت های لایه زیری کیک بمالید سپس می توانید روی خامه برش های هر نوع میوه دلخواهی را قرار دهید همچنین می توانید به جای برش میوه از گردو استفاده کنید.

دستور پخت کیک خامه ای

اگر شما تمایل دارید کیک پر از خامه شود می توانید روی برش های میوه و یا گردو خامه بریزید سپس لایه دوم کیک را روی لایه اول قرار دهید و دوباره مرحله مرطوب سازی را برای لایه دوم انجام دهید توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید روی همه سطح کیک را با کمک خامه بپوشانید و سپس کیک خامه ای را تزیین کنید.

طرز تهیه کیک خامه ای در منزل

تزیین کیک خامه ای تزیین زیبا کیک خامه ای

نکات طلایی برای پخت بهتر کیک خامه ای

  • اگر تمایل دارید کیک خامه پرتقالی و یا آناناسی تهیه کنید می توانید به جای مرطوب کردن لایه های کیک با شیر از آب کمپوت آناناس و یا پرتقال استفاده کنید.
  • اگر تمایل دارید کیک خامه ای ساده باشد می توانید در پخت این کیک از خامه به تنهایی استفاده کنید.
  • برای تزیین کردن کیک خامه ای می توانید روی سطح کیک را با خامه بپوشانید سپس با کمک روش های تزیین کیک خامه ای این نوع کیک را به زیبایی تزیین کنید.

کیک خامه ای خوشمزه
در این مطلب با طرز تهیه کیک خامه ای خوشمزه در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این کیک خوش طعم و محبوب در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع کیک کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید