طرز تهیه فلافل بندری و نکاتی برای پخت بهتر

0

فلافل بندری از انواع غذاهای ایرانی تند و پرطرفدار است که با ترشی سرو می شود و شما می توانید این نوع فلافل را به آسانی در منزل بپزید. در ادامه این مطلب آموزش طرز تهیه فلافل بندری به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

فلافل لبنانی و فلافل خوزستانی و فلافل بندری از انواع فلافل هایی هستند که با روش های مختلفی تهیه می شوند و اگر شما به خوردن فلافل تمایل دارید بهتر است این نوع فلافل ها را در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

تزیین فلافل

مواد لازم

  • نخود : یک فنجان
  • سیب زمینی : یک عدد
  • تخم مرغ : یک عدد
  • فلفل سیاه : ۱/۴ قاشق سوپخوری
  • فلفل قرمز : به میزان دلخواه

طرز تهیه فلافل بندری در منزل

برای پخت فلافل ابتدا باید نخود را به مدت ۴۸ ساعت درون آب سرد خیس کنید و در طول این مدت آب نخود خیس خورده را به صورت مرتب عوض کنید تا از لیز شدن نخودها جلوگیری شود.

خیس کردن نخود

بعد از گذشت ۴۸ ساعت نخودها را از درون آب بیرون آورید و نخود های خیس خورده را به همراه سیب زمینی چرخ کنید.

چرخ کردن نخود و سیب زمینی

در مرحله بعدی طرز تهیه فلافل بندری نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز را به نخود و سیب زمینی چرخ شده اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید سپس تخم مرغ را به مایه فلافل بیفزایید و مایه فلافل را به خوبی با تخم مرغ ترکیب کنید تا به شکل خمیر در آید.

مایه فلافل
بعد از آماده کردن مایه فلافل درون تابه ای مناسب مقداری زیادی روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس مقداری از مایه فلافل را بردارید و به آن فرم و حالت دهید.

طرز تهیه فلافل بندری در منزل

 فلافل را درون روغن داغ سرخ کنید و بقیه مایه فلافل را هم به همین روش سرخ کنید تا تمام شود.

سرخ کردن فلافل طرز تهیه فلافل

فلافل بندری

نکات طلایی برای پخت بهتر فلافل بندری

۱٫اگر فراموش کردید نخودها را به مدت ۴۸ ساعت درون آب قرار دهید می توانید آن ها را به مدت چند بار بجوشانید و آب آن ها را بعد از هر بار جوشیدن عوض کنید به این ترتیب نفخ نخودها گرفته می شود.
۲٫ در طرز تهیه فلافل بندری توجه داشته باشید که نخود نباید زیاد چرخ شود زیرا مایه فلافل در هنگام سرخ شدن در روغن وا می رود.
۳٫ برای سرخ کردن فلافل باید از تابه ای که روغن در عمق پیدا کند استفاده کنید تا فلافل ها بعد از افتادن در روغن با برخورد به کف تابه روی سطح روغن شناور شوند و به خوبی پوک شوند.
۴٫ فلافل را می توانید با انواع ترشی ها نظیر ترشی انبه و ترشی میوه و ترشی بادمجان و کلم شور سرو کنید.
۵٫ می توانید برای فرم دادن به مایه فلافل از قالب مخصوص تهیه فلافل استفاده کنید.
۶٫ برای گرفتن روغن اضافی فلافل ها می توانید آن ها را بعد از سرخ شدن روی دستمال سفید تمیزی قرار دهید.
۷٫ بهتر است برای سرخ کردن فلافل از مقدار زیادی روغن استفاده کنید تا فلافل ها به صورت یکدست سرخ و پخته می شوند.

طرز تهیه فلافل بندری در منزل

در طرز تهیه فلافل بندری می توانید بعد از سرخ شدن فلافل ها آن ها را درون ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید سپس فلافل را به کمک روش های تزیین فلافل با انواع خوراکی ها و سبزیجات و خیارشور و … تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع فلافل کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید