طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی با طعم بی نظیر در منزل

0

کیک اسفنجی از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم است و شما می توانید این نوع کیک را در انواع طعم های مختلف بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی را با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

کیک شکلاتی و کیک اسفنجی شکلاتی و کیک زنجبیلی از انواع کیک های خوش طعمی هستند که بهتر است کدبانوهایی که به پخت کیک های مختلف علاقه مند هستند از پخت این کیک های خوشمزه در منزل غافل نشوند.

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

مواد لازم

  • آرد : ۱۳۰ گرم
  • تخم مرغ : ۶ عدد
  • شکر : ۱۵۰ گرم
  • وانیل : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • آب جوش : ۱ استکان
  • پودر کاکائو الک شده : ۲۰ گرم
  • بیکینگ پودر : ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی در منزل

برای پخت کیک اسفنجی شکلاتی ابتدا سفیده و زرده را از یکدیگر جدا کنید.

جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ

سپس زرده های تخم مرغ را با کمک دور کند همزن هم بزنید و شکر را به زرده زده شده بیفزایید و دوباره با کمک همزن مخلوط زرده و شکر را هم بزنید سپس آب جوش را به مخلوط تخم مرغ و شکر بیفزایید و مخلوط زرده تخم مرغ را با کمک همزن آنقدر هم بزنید تا زرده تخم مرغ کشدار و پوک شود.

هم زدن زرده و شکر
در مرحله بعدی طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی بیکینگ پودر و وانیل و آرد و پودر کاکائو را سه بار الک کنید.

الک کردن آرد و پودر کاکائو

سر همزن را تمیز کنید سپس سفیده های تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا سفیده ها پف کنند و با برگرداندن ظرف از درون آن بیرون نریزند.

هم زدن سفیده تخم مرغ

سپس مخلوط زرده تخم مرغ را به آرامی به سفیده زده شده بیفزایید و مخلوط سفیده و زرده تخم مرغ را در جهت سفیده ها هم بزنید تا پف سفیده های تخم مرغ نخوابد سپس مخلوط آرد الک شده را به مایه کیک اضافه کنید و در جهت قبلی مایه کیک را هم بزنید تا با آرد به خوبی مخلوط شود.

اضافه کردن مخلوط الک به مایه

در مرحله آخر دستور تهیه کیک اسفنجی شکلاتی کف قالب فر را چرب کنید و یا کاغذ روغنی را در کف قالب بیندازید سپس مایه کیک را درون قالب فر بریزید.

ریختن مایه کیک درون قالب کیک

قالب را درون فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار دهید و بعد از این مدت قالب را از درون فر بیرون آورید و کیک را از درون قالب بیرون آورید و بعد از اینکه کیک به خوبی سرد شد روی آن خامه بمالید.

ککی اسفنجی خوشمزه و خوش طعم

اگر تمایل دارید می توانید روی کیک خامه شکلاتی بکشید و سپس کیک اسفنجی را به کمک روش های تزیین کیک اسفنجی به زیبایی تزیین کنید.   طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی در خانه

در طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی باید مایه کیک را در یک جهت هم بزنید تا کیک به خوبی پف کند. امیدواریم از پخت این نوع کیک خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت انواع کیک مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید