طرز تهیه قارچ پلو خوشمزه و لذیذ غذای محبوب کشور ترکیه

0
قارچ پلو از انواع غذاهای ترکیه ای خوشمزه و خوش طعم است که در طرز تهیه قارچ پلو می توانید از گوشت چرخکرده و مرغ استفاده کنید همچنین این پلوی مخلوط را می توانید بدون استفاده از گوشت نیز بپزید که در هر صورت این غذای فرنگی طعم ایده آل و متفاوتی دارد و به شما پیشنهاد می دهیم که قارچ پلو را در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

با قارچ می توانید غذاهای فرنگی خوشمزه ای نظیر قارچ سوخاری و خوراک قارچ و پلو قارچ و قارچ شکم پر را در منزل به راحتی بپزید و با کمک این غذاهای پرطرفدار و سالم در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد کنید.

دستور پخت قارچ پلو

مواد لازم

  • سینه مرغ : نیم کیلو گرم
  • قارچ : نیم کیلو گرم
  • پیاز : ۶ قاشق غذاخوری
  • برنج : چهار پیمانه
  • کنسرو نخود فرنگی : یک لیوان
  • روغن و یا کره : ۱۰۰ گرم
  • زعفران دمکرده : چهار قاشق غذاخوری
  • فلفل : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • آبلیمو ترش : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه قارچ پلو خوشمزه با مرغ

برای پخت قارچ پلو ابتدا سینه مرغ را به صورت باریک و به طول ۵ سانتی متر خرد نمایید.
خرد کردن سینه مرغ
سپس قارچ ها را هم به صورت نگینی و یا ورقه ای خرد کنید.
خرد کردن قارچ ها
در مرحله بعدی طرز تهیه قارچ پلو قارچ ها را در دو مرحله به همراه آبلیمو و روغن درون تابه ای مناسب با حرارت زیاد گاز سرخ کنید توجه داشته باشید که اگر قارچ ها را به صورت یکباره در روغن سرخ کنید آب می اندازند.
سرخ کردن قارچ
قارچ های تفت داده شده را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس سینه مرغ تکه شده را هم در دو مرحله به همراه فلفل سیاه و نمک درون روغن و در تابه ای مناسب سرخ کنید بهتر است سینه مرغ را روی حرارت زیاد سرخ کنید تا آب نیندازد. بعد از سرخ شدن سینه مرغ آن ها را به قارچ های سرخ شده درون قابلمه اضافه کنید.
در این مرحله از دستور تهیه قارچ پلو ۴ قاشق پیاز سرخ شده را به همراه زعفران آبکرده و کنسرو نخود فرنگی به مخلوط گوشت و قارچ سرخ شده اضافه کنید سپس قابلمه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید تا مخلوط مواد به آرامی و در حدود ۵ دقیقه پخته شوند.
در مرحله آخر روش پخت قارچ پلو درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید برنج خیس خورده را به آن اضافه کنید.
روش تهیه برنج آبکش
برنج را آبکش کنید.
آبکش کردن برنج
سپس برنج آبکش شده را درون قابلمه بریزید و برنج را دم کنید.
ریختن برنج آبکش شده در قابلمه
دم کردن برنج
بعد از دم کشیدن برنج آن را درون دیس مناسبی بریزید و در لا به لای برنج مخلوط قارچ و مرغ و باقی مانده پیاز داغ را بریزید.
     طرز تهیه قارچ پلو در خانه روش پخت قارچ پلو در خانه
در این مطلب با طرز تهیه قارچ پلو با مرغ آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذای مقوی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید