طرز تهیه شیرینی میکادو و نکات طلایی برای پخت بهتر

0

میکادو از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که این نوع شیرینی را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی میکادو با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

شیرینی چرخی و شیرینی میکادو و شیرینی برنجی از انواع شیرینی های پرطرفداری است و اگر شما در زمینه پخت انواع شیرینی های مختلف مهارت دارید بهتر است از پخت این شیرینی های متفاوت و خوش طعم در منزل غافل نشوید.

طرز تهیه شیرینی میکادو در خانه

مواد لازم

  • آرد سفید : ۱۰۰ گرم
  • آرد نخودچی : ۱۰۰ گرم
  • پودر قند : ۱۵۰ گرم
  • روغن جامد : ۱ لیوان
  • پودر هل : به میزان لازم
  • دارچین : به میزان لازم
  • پودرکاکائو : دو قاشق غذاخوری
  • نان میکادو : دو عدد

طرز تهیه شیرینی میکادو در منزل

برای تهیه شیرینی میکادو ابتدا آرد سفید و آرد نخود را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس مخلوط آرد ها را الک کنید.

آرد الک شده

آرد الک شده را درون  تابه ای مناسب بریزید و تابه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید تا مخلوط آرد ها به مدت ۱۰ دقیقه تفت بخورند.

تفت دادن آرد

 روغن را به صورت آرام آرام به مخلوط آرد بیفزایید.

اضافه کردن روغن به آرد

در مرحله بعدی دستور تهیه شیرینی میکادو پودر قند را به مخلوط آرد و روغن اضافه کنید و مخلوط این مواد را به صورت مرتب هم بزنید تا ته نگیرند سپس دارچین و پور هل و پودر کاکائو را هم به مخلوط مواد بیفزایید و همه مواد را هم بزنید با یکدیگر ترکیب شوند و اجازه دهید مخلوط مواد به مدت ۵ دقیقه دیگر نیز روی حرارت ملایم باقی بمانند و در این مدت زمان مخلوط مواد میانی شیرینی میکادو را به صورت مرتب هم بزنید.

روش تهیه مواد شیرینی میکادو

بعد از مدت زمان ذکر شده مایع را از روی شعله گاز بردارید و نان مخصوص میکادو را از وسط نصف کنید سپس نان میکادو را روی سطح صافی قرار دهید و از مخلوط مواد روی اولین نان میکادو بمالید.

روش تهیه مواد شیرینی میکادو

نان میکادوی بعدی را روی نان اول قرار دهید و با کمک دست نان میکادو را کمی فشار دهید تا به یکدیگر به خوبی بچسبند توجه داشته باشید که تا چهارمین نان باید همین روش را تکرار کنید.

مراحل تهیه شیرینی میکادو

می توانید روی لایه آخر شیرینی میکادو را با کمک شکلات آب کرده بپوشانید سپس شیرینی را درون یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود. شیرینی میکادو آماده شده را از یخچال بیرون آورید و به شکل دلخواه خود شیرینی را برش دهید و روی شیرینی را با کمک ترافل رنگی و پودر پسته و پودر نارگیل به زیبایی تزیین کنید.

برش دادن شیرینی میکادو دستور پخت شیرینی میکادو

نکات طلایی برای طرز تهیه شیرینی میکادو

۱٫ برای طرز تهیه شیرینی میکادو سعی کنید از قابلمه تفلون و یا چدن استفاده کنید زیرا این قابلمه ها گرما را بیشتر نگه می دارند و باعث می شوند مخلوط مواد گرم بمانند.
۲٫ اگر مواد شیرینی میکادو سرد شد مقداری روغن به آن اضافه کنید و مخلوط مواد را روی حرارت گاز قرار دهید تا شل شوند.
۳٫ مواد شیرینی میکادو را می توانید روی حرارت کم گاز و یا روی بخاری قرار دهید تا مواد سرد و سفت نشوند.

              دستور تهیه شیرینی میکادو در خانه به صورت مرحله به مرحله

در این مطلب با طرز پخت شیرینی میکادو در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این شیرینی خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.
نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید