طرز تهیه بستنی کاکائویی خانگی و ایده آل

0
بستنی از انواع دسر های خوشمزه و پرطرفدار است که در انواع طعم های مختلف تهیه می شود. بستنی کاکائویی یکی از پرطرفداترین طعم های بستنی است و شما می توانید این نوع بستنی را به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه بستنی کاکائویی را با ساده ترین روش در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

بستنی کاکائویی و بستنی وانیلی و ژله بستنی از انواع دسر های مناسب برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس مختلف هستند که بهتر است کدبانوهای عزیز از تهیه این دسر های خوش طعم و محبوب در منزل غافل نشوند.
 طرز تهیه بستنی کاکائویی در خانه

مواد لازم

  • شیر : ۶ لیوان
  • شکر : یک لیوان
  • ثعلب : ۱ قاشق غذاخوری پر
  • پودر کاکائو : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه بستنی کاکائویی خوش طعم در منزل

ابتدا شیر را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی شعله گاز قرار دهد تا شیر به دمای جوش برسد.

گرم کردن شیر

شکر را به همراه ثعلب و پودر کاکائو در ظرف مناسبی بریزید و این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط ثعلب و شکر و پودر کاکائو

سپس مخلوط پودر کاکائو را به آرامی به شیر داغ اضافه کنید و در حین اضافه کردن مخلوط پودر کاکائو به شیر مخلوط این مواد را هم بزنید تا یکدست و غلیظ شوند.

مخلوط کردن شیر با پودر کاکائو و شکر

در این مرحله از دستور تهیه بستنی کاکائویی بعد از اینکه مخلوط شیر و پودر کاکائو سرد شدند آن ها را به مدت چند ساعت در فریزر بگذارید تا بسته شوند و بعد از بسته شدن بستنی ظرف بستنی را از فریزر خارج کنید و بستنی کاکائویی را به تکه هایی کوچک تقسیم کنید.

تکه تکه کردن بستنی کاکائویی

سپس تکه های بستنی را در غذاساز ریخته تا میکس شوند.

میکس کردن بستنی کاکائویی

در مرحله آخر طرز تهیه بستنی کاکائویی بستنی میکس شده را دوباره درون فریزر قرار دهید تا خودش را به خوبی بگیرد سپس بستنی بسته شده را از درون فریزر خارج کنید و با کمک سس شکلاتی و شکلات های رنگی و … این بستنی خوشمزه را تزیین کنید همچنین می توانید برای تزیین کردن بستنی کاکائویی از روش های تزیین بستنی استفاده کنید.

بستنی کاکائویی خوشمزه و خوش طعم  دستور مرحله به مرحله بستنی کاکائویی

نکات طلایی برای تهیه بستنی کاکائویی

۱٫پودر کاکائو و ثعلب را بهتر است ابتدا با شکر مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به شیر داغ اضافه کنید در غیر این صورت پودر کاکائو و ثعلب در شیر گلوله گلوله می شوند.
۲٫ اگر به بستنی ساز دسترسی دارید می توانید مایع بستنی را درون بستنی ساز بریزید تا به بستنی تبدیل شود.
۳٫ برای میکس کردن بستنی بهتر است تکه های بستنی را آرام آرام در غذاساز بریزید و میکس کنید تا به موتور دستگاه فشاری وارد نشود.

 دستور تهیه بستنی کاکائویی

در این مطلب با طرز تهیه بستنی کاکائویی در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این بستنی خوشمزه و محبوب در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.
نوش جان

اشتراک گذاری

یک نظر دهید